Monday 1 June 2009

Storhandling a la Sofia


Jag gick och handlade i kväll. Det var dags, kylskåpet var tomt, likaså frysen och till råga på allt åt jag upp de sista havregrynen i morse. Då har det gått för långt, så det var bara att traska iväg till Sainsburys.
Väl där storhandlade jag, well, enligt mina mått. Jag brukar i vanliga fall behöva handla varje dag, men nu har jag lax i kylen, torsk i frysen och mina lovely sausages såklart. Där har ni mitt mått av storhandling. :)

Dessutom köpte jag skaldjursblanding och lyckades få ihop en helt otroligt god risotto med skaldjur här hemma, jag gjorde bara en risotto, hällde på lite chilli och currypowder och king prawns, musslor och bläckfisk. Hemlagat är väldigt gott! Dessutom gjorde jag mycket så jag har tills i morgon. Kan man frysa skaldjur eller blir det konstigt då?

Hm, jaja, tydligen har jag blivit brun också, alla tror att jag har varit på solsemester. Ehm, nej, jag har bara cyklat.

Natti natti
S xx

3 comments:

Stina i London said...

Skaldjur gar oftast valdigt bra att frysa. Ett skaldjur jag aldrig brukar frysa ar hummer, men i ovrigt brukar det fa fint sa lange man later det tina langsamt.

Ar det tillagat sa gar det bra da ocksa, men kom ihag att da du val hettat upp det en gang efter frysning sa ska du inte hetta upp eller frysa det igen!

Kram

Ces said...

Sofia, det gar bra att frysa skaldjur, men saken ar den att bor inte varma upp ris. Jag vet att manga gor det men det kan ge jordens matforgiftning. Detta ar pga att det bildas ett varmetaligt toxin om riset inte kyls snabbt efter tilllaglning vilket det sallan gors hemma. Du kan dock ata det kallt.

SW said...

Tack får råden mina käraste! xx