Wednesday 17 June 2009

Det dåliga immunförsvaret

Ush vad trist det är att vara sjuk! Jag har sovit mesta delen av dagen, kroppen behöver tydligen mycket sömn för att bli av med infektioner så det är kanske inte så konstigt att jag har sovit ca 18 timmar sedan igår kväll.

Det som är trist är att jag hade planerat att gå på Qype's Summer in the City party på 93 Feet East på Brick Lane i kväll. Det ser ut som att det skulle ha blivit en rolig kväll med bra musik, men men, fler tillfällen kommer väl!

Jag får maginfluensa nästan varje år och börjar bli ganska trött på det. Det är i dessa stunder som jag vet att jag bör försöka förbättra mitt immunförsvar - jag ska kanske ta kontakt med en dietist och se om man kan få några bra tips på hur jag kan lägga upp min kost bättre. Jag menar, man är vad man äter eller hur var det nu? Jag vet med mig att jag borde äta mycket bättre och att mitt dåliga immunförsvar säkerligen har mycket med mitt mat-slarveri att göra.
Det är inte så att jag inte äter, för det gör jag, men jag äter nog inte alls lika nyttigt som jag borde göra.

Nepp, där tog energin slut.

2 comments:

Stina i London said...

Jag hoppas du kryar pa dig! Maginfluensa ar det varsa som finns. Hoppas aven att du ar frisk till pa Lordag. Stor kraaaaaaaaaaaaaaaaam

SW said...

Stina, ja jag är frisk nu så vi syns på Lördag! :)