Tuesday 28 July 2009

2 år


Klockan är 00.50 i Sverige och är därmed den 29e Juli 2009.
Det är min 2 års sobriety-birthday (nykterhetsdag!) idag. I made it and I am happy. För två år sedan trodde jag att mitt liv var över. Men en gnista inom mig ville leva, och jag började följa den gnistan som idag två år senare har blivit så mycket mer än en gnista. Den har tystat ner begäret till alkoholen, begäret till drogerna, begäret till våldsamma män, begäret till destruktiviteten inom mig.

Jag spenderade dagen i Stockholm med Anna, köpte en fin klänning och lite annat och är så långt bort från 'Sofia direct' (my former pre 2007 nick name) man kan komma. Jag är lycklig och tycker om mig själv, jag är inte längre äcklad av min egen existens utan snarare stolt.

Skål för det mina vänner, nu går jag och lägger mig!

10 comments:

Stina i London said...

Grattis och well done :)

barajagjohanna said...

Grattis! Jag förstår att det har varit ett tufft jobb och du borde vara stolt över dig!

Anonymous said...

Bra jobbat!!! Din styrka ar en inspiration...


xx Linda

Zaba said...

Grattis!

Du har kommit så långt och har så mycket att vara stolt över.

Fortsätt glittra.

Kraaam

Em said...

Du ar helt fantastik Sofia, en verklig inspiration. Den storsta kramen och grattis till att du lyckats att kampa emot.

Men framfor allt - tack.

Fröken Förvirrad said...

Grymt... du är grym! Och tack för en grymt trevlig dag igår :) Det är en skam att vi inte ses oftare.. nej vet du vad en weekend i Valencia får det bli framåt höstkanten. (Och förlåt för att jag påminde dej om Sofia Direct, haha)

Therese said...

Så strongt av dig! Grattis!! Kramar

Tiina said...

Grattis, riktigt bra jobbat! Du är verkligen duktig :) Kram!

Anonymous said...

Stort grattis och bra jobbat!
du kan verkligen vara stolt over dig sjalv, du ar ett exempel for alla och jag ar jatte imponerad!
stor kram

SW said...

Tack så otroligt mycket mina lovelies!