Tuesday 14 July 2009

Excuse me, is the interviewer Welsh?



Det här är en liten fejk-intervju jag gjorde med min vän Ellie om cyckling. Emma Jane tycker att jag låter welsh i det här klippet, vad tycker ni? Jag tycker jag fick till ngn hemsk amerikansk klang.
Jag är nämligen väldigt duktig på av misstag snappa upp dialekter från andra människor. Ge mig en helg i Cardiff så låter jag hur welsh (hur säger man på svenska?) som helst, eller en helg med amerikanare så får ni se hur det låter.

Ush bubblan. Och sen när jag kommer till Kungsör så börjar jag gnälla.

Just det där med att låta welsh är faktiskt ganska jobbigt, jag spenderar allt för mycket tid med EJ och börjar tyvärr låta som henne också. Bloody mushroom people.

3 comments:

Matilda said...

Walesisk? :p Iaf om dialekten, sen heter väl språket kymriska på svenska. Du kan få hänga med min lover (och prata vett med honom, typ att han borde bli min kille) så ska vi nog få till din framtida dialekt ordentligt!

SW said...

Matilda, haha, jag tycker att du borde florta till dig honom i stallet..:)

barajagjohanna said...

Jag är så imponerad av din engelska! JAG VILL OCKSÅ KUNNA! :)