Friday 10 July 2009

Min holiday



Nu är allt klart med min semester till Kroatien! Och vet ni vad, vi lyckades fixa det väldigt billigt också. Det är jag, Emma Jane, Ida, Angelika och Sassa som flyger söderut den 31a Juli och blir borta till den 9:e Augusti. 10 dagar!

Gissa hur billigt detta blev då? Jo, hela paketet, flygbiljetter (tur och retur) samt två lägenheter 300 m från stranden i Rovinj i Istrien gick på hela...
247 pund

Vi flyger med Ryan Air till Trieste i Italien (70 pund tur och retur!), och därifrån går det bussar till Rovinj som inte tar längre än en timma. Vi har hyrt två lägenheter i Villa Coc för 170 pund per person för nio nätter.

Inte dåligt va? Och det ser riktigt mysigt ut. Rovinj blev vi rekommenderade av vår vän Eamon som sa att det var den bästa semestern han någonsin har varit på.


Här kommer vi att bo

4 comments:

Stina i London said...

Underbart! Jag ar sa avis, Kroatien ar sa underbart vackert och hittills valdigt orort av Vasteuropa.

Hur kommer det sig att det alltid ar Vasteuropa som forstor allt? Osteuropa har semestrat dar i artionden och inte lyckats stalla till det.

Vi har nog nagot att lara ;)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Nina said...

Hej Sofia! Jag tänkte ge dig lite tips inför framtiden om du bestämmer att du vill åka tillbaka (vilket jag hoppas att du gör). Ving har börjat med en blogg om Kroatien; http://resebloggen.ving.se/. Det kan kanske vara något.

Jag bodde i Pula innan vi kom till Sverige och kan verkligen rekommendera hela Istiren. Hoppas du får en bra resa!

Nina

Nina said...

Hej Sofia! En tips till! Om ni har möjlighet att besöka Plitvice. Det är en nationalpark med mycket skog, sjöar och vattenfall. Verkligen värt ett besök. Jag har hittat i alla fall en hemsida som du kan titta på; http://www.visit-croatia.co.uk/plitvicelakes/.

Ha det så trevligt! Nina

SW said...

Stina, du far hanga pa! Haha! Jag langtar verkligen, alskar balkan och det adriatiska havet.

Nina, tack sa mycket for dina tips! Jag ska kolla upp det. KRAM!