Sunday 5 July 2009

Jag är jag och passar in i min egen värld

Som jag skrev i mitt förra inlägg så blir jag inte speciellt överexalterad när män visar intresse för mig, det kanske är mest på grund av att jag är så otroligt uttråkad med deras tarvliga försök. Det är alltid samma frågor (snark), alltid samma cheesy lines.

Ibland känner jag att jag borde vara mer intresserad, att jag borde vara mer 'girly' när det gäller män. Men det är jag inte, och har aldrig varit. Jag har aldrig varit den tjejen som tycker om att prata om killar med mina tjejkompisar, jag kan inte falla mig in i att beundra män på det viset. Så när jag hamnar i vissa situationer där tjejkompisar fascineras mycket mer än vad jag gör, kan jag ibland känna mig som att jag inte passar in. Att jag inte är som alla andra. Att jag inte är så femenin och girly som många andra.

Men grejen är den, att det är inte det att jag är helt ointresserad, det är bara det att jag visar mitt intresse på ett helt annat sätt. Jag har ett stort problem med att beundra män öppet, jag vet inte vad det säger om mig - någon slags rädsla för att känna mig underlägsen, att tappa kontroll, att inte ha övertaget?
Jag har tänkt mycket på det nu på morgonen, och jag försöker förstå vad det handlar om. Men the bottom line är ju den att jag är jag, och jag behöver inte passa in i några som helst normer överhuvudtaget. Jag trivs med den jag är - jag behöver inte passa in i någon annans värld en min egen.

Och såklart så är jag jävligt rädd. Det är därför jag är så jäkla iskall. Jag är rädd att hamna i ett pissigt förhållande igen, så därför håller jag mig borta. Jag släpper inte in någon, för jag vet inte, vad som kan hända. Det är så annorlunda med relationer och människor. Alkoholen och drogerna stannar där dem är, om jag inte rör dem händer ingenting. Men hur fan ska man göra med människor? Det går ju inte att sätta ett lock på dem.

Jag antar, att när tiden är inne, när jag träffar någon som jag kanske vågar lita på, när jag vågar lita på mig själv, så kommer saker att vara annorlunda.

Nu ska jag fortsätta lyssna på Nirvana. Ha en bra dag allihopa!

No comments: