Friday 3 July 2009

Oooops

Intervjuen som jag hade i förmiddags gick jättebra. Jag blev intervjuad av the commission and development manager och även deputy managern för the girls home (ber om ursäkt för all engelska).

Jobbet är på ett terapeutiskt barnhem för barn och ungdomar som pga olika anledningar inte kan bli fosterhemsplacerade. Om jag skulle få jobbet kommer jag att jobba som terapeutisk keyworker, antagligen på det hemmet för pojkar. Men managern för flickhemmet sa: 'We will probably have to fight over you Sofia', eftersom hon ville att jag skulle jobba med henne.

Det gick bra. Och jag tror jag vill jobba där. Det vore verkligen en möjlighet och en utmaning.

Den enda nackdelen är att det ligger utanför Croydon som är en förort till London, långt ut och helskotta - gosh. Om jag får jobbet kanske jag behöver flytta söderut, Clapham eller ngt i den tråkiga stilen.
I min meditationsbok för dagens datum står det 'Let go of material things'...
Let go.

Jag har inte ens fått jobbet ännu, förstår ni hur min hjärna fungerar? Swish, swush, jag lever aldrig i nuet.

5 comments:

Stina i London said...

Nara London Bridge eller Victoria skulle fungera, alternativt Wandsworth eller Battersea Park (bada helt OK och inte allt for ocentralt) Beroende pa var i Croydon du ska jobba. Sen sa har du aven Balham, men det kan vara ratt sa dodgy!

Anledningen till att jag foreslog dessa stallen ar att taget stannar pa dessa stationer nar man ska till Croyden.

Fraga garna om du vill ang omraden, jag kanner till Sodra London ratt bra.

Jag haller tummarna for dig! Kram

Ems said...

Grattis!!!! Det later ju bara sa otroligt spannande. Och det ar ju verkligen relaterat till din utbildning (terapeut tanker jag). Jag tycker det later som en fantastiskt mojlighet.

Du kan ju alltid flytta till Richmond :-) ja! Ja! JA!
Nej, men allvarligt, dar finns faktiskt manga stallen i sodra London som ar jatte mysiga och har puls. Ak pa dagsturer/upptacktsresor dit du kan tanka dig att flytta och kann efter vad du tycker om stallet, det var sa vi hittade till Kingston nar vi bodde dar.

Kramar Ems

SW said...

Stina: Ja Battersea skulle fungera, Wansworth tror jag ligger för långt västerut, Balham har jag ingen aning om hur det är. Tack så muclet för tipsen! Vi får se om jag får jobbet...JESUS! KRAM

Ems: Tack så mycket! Richmond ligger tyvärr för långt västerut, men jag ska nog göra precis som du säger, åka runt och titta lite. :)
Kram

Anonymous said...

ah vada - det ar val alltid bra att ha liiiite planer i alla fall?
det later ju som ett kanonjobb, sa fantastiskt kul for dej om det gar vagen!

kan man inte aka till Croydon fran Kings X pa typ 20 minuter?
har for mig att jag akte dit forra sommaren.
lycka till!

Ces said...

Lycka till! Hoppas det ar bra nyheter i morgon!

Greenwich eller Blackheath da? Bada ar trevliga omraden och ligger val typ at ratt hall.Eller varfor inte Bromley? Jag tycker Bromley ar jatte trevligt. Och sa ar det grannkommun med Croydon!

kram