Thursday 30 July 2009

Overpacker?


Jag packar alltid för mycket. Eller så packar jag ner helt fel saker. Som nu när jag åkte till Sverige så tyckte jag att jag faktiskt packade ganska bra, men när jag idag skulle packa ner allt i väskan igen för att flyga tillbaka till London så märkte jag att jag endast använt en tredjedel av allt jag packat ner. Endast två par skor hade jag använt, och jag hade tagit med mig fyra. Tröjor, klänningar och byxor låg liksom skrynkliga kvar i väskan. När man är i Kungsör behöver man inte mycket mer än en t-shirt och ett par shorts. Och ett par leggings kanske.

Nu försöker jag packa till Kroatien. Och jag försöker att inte packa ner för mycket.
Tror ni att det går bra? Nej, för jag är en 'over-doer', ni fattar vad jag menar. Mer, mer, mer. Den eviga rädslan om att ha för lite.

Nej. Tre par shorts, sex klänningar, tre kjolar, tio toppar....räcker det? Jag tror det.

No comments: