Tuesday 21 July 2009

Adult sitter required

Ni kanske vet att jag har under en langre tid kannt ett bohov efter en PA, nagon som tar hand om mig helt enkelt och alla trakiga sysslor jag maste gora. Tyvarr tror jag att det ar ganska svart att hitta nagon som vill gora detta pa en voluntary basis, men tjejerna kom igar pa en ypperlig ide under kvallen.

Jag skaffar en au pair! Till mig sjalv, perfekt och billigt. Sa, har kommer en liten job description om nagon skulle vara intresserad.

Du kommer att vara ansvarig for att fa upp mig pa morgonen under veckorna. Vackning sker vid klockan 6. For basta resultat, borja i tid, locka med god frukost och om detta inte fungerar, slang en tunna vatten over mig.
Medans jag dushar forbered frukost efter mina onskemal.
Packa aven ryggsack och se till att allt som behovs for dagen finns med, skor, cykellysen, vattenflaska, paperwork och smink.

Efter att jag har atit frukost sa maste du motivera mig till att ga till jobbet och se till att jag inte lamnar huset for sent. Paminn mig om att ta med mobil och jobbnycklar!

Under dagen nar jag ar pa jobbet sa far du se till att hushallssysslor blir gjorda, tvattning, stadning och general sorting out. Nagon gang i veckan far du aven ga till Sainsburys och handla mat till mig, det jag alltid vill ha hemma ar Greek Youghurt, havregryn, bananer och kattmat. Eftersom du aven ar min kock sa far du bestamma vad du vill laga for mat till mig och handla darefter, jag tycker valdigt mycket om lax, halloumi, hoummus och cous cous just nu. Jag har matperioder da jag garna ater samma mat hela tiden, sa finner du nagot jag tycker om sa kan du laga det i cirka 6 manader nastan varje dag. Don't worry.

Du kommer ocksa att ha som ansvar att vara min ekonomiska radgivare. Se till sa att jag betalar rakningar i tid, inte spenderar alla mina pengar pa att ata ute och ge mig lite directions om hur jag ska sluta vara sa slosaktig.

Jag har aven tva katter och det skulle vara superbra om du kunde tomma deras kattlada varje dag samt borsta deras pals en gang i veckan.

Det paperwork du kommer att fa gora ibland ar inte sarskilt komplicerat, mest att fylla i trakiga formular och sa vidare. Det vore aven bra om du kunde paminna mig att kopa fodelsedagskort/present till mina nara och kara i tid!

Lon beror pa arbetserfarenhet.


Nagra sokande till tjansten? :)

3 comments:

Stina i London said...

Som sagt, om du behover time share sa sag till. Jag tror min kara pojkvan skulle ma bra av lite semester...

Men JA! Skaffa dig en pojkvan, sa gor man...

Ems said...

hahahahahahaha!!! det var det basta inlagget jag last idag! En san borde man ha!!

Kram Em
xxx

SW said...

Vi kanske kan dela alla tre pa en? :)