Friday 17 July 2009

Too much stuff

Jag vet att jag inte ska flytta förens slutet av augusti, men jag har redan börjat fundera över.
Hur sjutton ska jag få med mig alla mina grejer? Och, hur ska jag lyckas få plats med allt? Det sovrummet jag har nu är gigantiskt, säkert 20 kvm - dock använder jag typ endast min säng. Jag gör allt i min säng, skrivbordet är endast någon konstig plats där jag lägger allt i högar. Sekretären lika så. Och fotöljen. Därför gör det inte så mycket att mitt sovrum i den nya lägenhet kommer att vara mindre, eftersom jag vet att jag inte kommer att använda ytan.

Jag kommer nog behöva börja rensa redan nu. Jag har så jäkla mycket grejer, det är helt sjukt hur mycket man lyckats pracka på sig. Jag skulle säkert kunna slänga hälften av mina kläder. När jag tänker efter så är det väldigt mycket jag bara skulle kunna göra mig av med. Det enda problemet är alla mina böcker. Efter att ha studerat en massa år på universitetet så lyckas man samla på sig en hel del tegelstenar. Samt en hel del skönlitteratur också. Och böcker klarar jag inte av att göra mig av vid, speciellt inte de akademiska eftersom jag har en tendens till att fortfaranade använda ganska mycket av det i mina studier. Samtidigt är jag inte så sugen på att smälla upp två massiva bokhyllor i mitt nya rum.
I-lands problem.

Jag får göra lite forskning och bli förvarings-expert. Där har vi lösningen!

No comments: