Monday 6 July 2009

I got the job!

Jag fick jobbet! Tydligen så var de imponerade utav mig. ME? Åh herre gud! :) Bra att min passion och entusiasm lyser igenom ibland. Mestadels av tiden känns det som att den bara sprudlar inuti mig, och har ingen chans att komma ut och göra någon nytta.

Det är en liten cutback i lön, men vad gör det om jag flyttar till södra London där det ändå är mycket billigare med boende än vad det är här uppe i N1. Nu betalar jag £620 i månaden plus counciltax, gas, vatten och el - ni kan ju räkna hur mkt det blir. I södra London är det mycket billigare.

Jag är så glad över detta, äntligen går jag i rätt riktning. Äntligen får jag en chans att visa vad jag går för, i rätt område. ÄNTLIGEN kanske jag kan få någon användning av alla mina ideer, inte bara gå runt och prata om det eller blogga om det.

Jag blir alltså anställd som terapeutisk socialpedagog - inte för att jag har läst särskilt mkt pedagogik men däremot väldigt mycket barn och utvecklingspsykologi. Jag kommer att jobba på både 'terapeutic young women's home' och 'terapeutic young men's home'.
Ni kan läsa mer om Ingleside, min framtida arbetsplats här.

Nu gäller det bara att leta ny bostad. Jag funderar ganska starkt på East Dulwich eftersom därifrån kan jag cykla till Croydon där mitt nya jobb ligger, och det går även tåg direkt om det skulle vara nödvändigt. Dessutom ligger det i zon 2 så inte allt för långt från stan. East Dulwich är också mysigt och grönt, plus att min bästis bor runt hörnet!

Men fy satan vad jag kommer att sakna allt här i Newington Green. Däremot kommer jag inte sakna mitt jobb, och folk i min omgivning kommer nog inte sakna mina klagovisor heller.

8 comments:

Ces said...

Grattis Sofia! Du ar sa javla duktig!! Vi far fira med ett bad i Hampstead ponds och du maste visa mig Hackney innan du flyttar! ;)

Stina i London said...

Grattis! Well done :) Det kommer sakert ga jattebra och det har med att flytta kanske kommer kannas lite tungt, men ratt vad det ar kanske det sjunkit in och du trivs med iden!

Kram

Tiina said...

Grattis till nya jobbet! Vad spännande :) Det kommer nog att gå jättebra med flytt och sånt också, lite jobbigt kanske men det blir bra i slutändan :)

Cissi said...

Grattis fia till jobbet! Hoppas allt löser sig med att hitta ny bostad och så. Kram!!

Anonymous said...

Oh sa roligt! Ett stort grattis!

x Linda

Zaba said...

Vad roligt, grattis. Så glad för din skull.


Kraaam

Anna said...

Grattis, fy fan vad du är BRA!! :D Kramar Anna

Anonymous said...

yayy!!! gratti grattis grattis,
gud vad roligt!