Thursday 16 July 2009

Hjälp, jag kommer att lida av abstinens!

Jag åker till Sverige på Torsdag nästa vecka och ska vara där i en vecka. Jag hade tänkt att flyga hem cykeln också, men det är alldeles för krångligt, dessutom litar jag inte på att den skulle hanteras som den finaste juvelen som den faktiskt är. Säkerligen skulle min älskade cykel slängas runt som allt annat bagage.

Jag börjar redan få panik. Hur ska jag klara mig utan att cykla i en hel vecka? Jag menar, Sverige vore ju perfekt för att cykla...vad annars ska man göra liksom? Rulla tummarna medans föräldrarna somnar framför tv:n?

Jag har försökt att hitta ett ställe där man kan hyra cyklar, men grejen är den att jag vill INTE hyra en astung betongklump kallad Crecent. Nej, jag vill hyra en racer. Men frågan är nu, var?
Om detta inte går att fixa så kommer jag att lida av extrema withdrawal symptoms och bli en irriterad duracell-kanin.

3 comments:

Matilda said...

Haha.. naw.. ingen aning. Men det är verkligen cykeln som gäller när man är i Sverige, det är ett som är säkert. Här cyklar jag fram i läskig racerfart som jag aldrig skulle drömma om i London .. :p

Anna said...

Jag ville flyga över en gitarr för ett par år sedan och kollade upp hur man kan göra med bräckliga föremål - SAS är ganska tillmötesgående och påstår att allt behandlas oerhört försiktigt, men det är ju ändå en risk man tar och jag förstår att du inte vill göra det med din cykel! Jag gjorde det inte med min gitarr. Har hört och sett förskräckliga historier om hur det går till (haha, här kommer någons dyra gitarr / cykel / whatever, fan vad kul, den smäller vi i backen!) och man blir ju inte direkt sugen... :(

SW said...

Matilda...nej det är svårt det där. Man kan hyra cyklar på campingplatser men inga racingbikes inte.

Anna, ja, nej, jag skulle inte alls lita på något företag överhuvudtaget, om man inte kan få åka businessklass och ta med cykeln som passagerare? :)