Thursday 16 July 2009

Tror du på stjärnorna?

Min kollega Simon från Priory erbjöd sig förra veckan att göra min astrology natal chart. Jag gav honom mitt födelsedatum och tid och platsen där jag föddes. Sedan tänkte jag inte så mycket mer på det.

Igår kväll fick jag ett dunderlångt e-mail med min astrology natal chart. Och det var som ett långt faktablad om mig. Så jäkla läskigt. Right on spot. Det stod till och med om min tendens till att överäta sötsaker. Om min rastlöshet.

Förr har jag varit ganska så skeptisk mot just astrologi, men nu vet jag inte vad jag ska tro längre!

Får prata med mer Simon när jag kommer till jobbet. Hej svej!

5 comments:

Matilda said...

Jag vet, sjuk läskigt! Min kompis fick ett sånt i födelsedagspresent och det stämde på henne också.

barajagjohanna said...

Av någon skum anledning kan jag inte låta bli att INTE tro på det där längre... En kompis och jag, vi är samma stjärntecken, läste ett horoskop för 2009 tillsammans. Okej, det är klart det finns delar som inte stämmer, men i stort sett stämmer det för oss båda.

Amanda said...

Jag maste nog tyvarr saga att jag ar skeptisk till horoskop och det ar inte alltfor svart att fa saker att passa in pa vem som helst. Jag skulle ocksa kanna mig traffad om nagon sa att jag ofta kande mig rastlost och forat mig pa sotsaker. Manniskor ar liksom sa lika fast anda sa olika. Men det ar helt klart en personlig sak om man tror pa horoskop eller ej - precis som religion.

SW said...

Matilda, jaa, scary!

Johanna, ja det ligger något i det. Absolut.

Amanda, nu var det ju så att det var ca tre sidor med saker som stämde in på mig, och så exakt också. Sådant som inte kan vara en coincidence.

Anonymous said...

Jag är väldigt intresserad av horoskop och jag tror att vi influeras av planeterna.

Gillar din blogg, hittade den då jag sökte på "Studera psykologi i London" :)

Ha det bra!