Monday 18 May 2009

100 saker om mig

Snodde den här listan av Annamedans jag väntade på att maten skulle bli klar.

1. Vem är du? Sofia
2. Ålder: 26
3. Personlighet: Glad, öppensinnad och energisk
4. E-post: missionsparkle@gmail.com kan ni nå mig på
5. Stjärntecken: Fisk
6. Jag kommer från: Kungsör
7. Jag bor: I Islington, London.
8. Mentalitet: Jag är rätt så extrem av mig, när jag är glad så är jag hyperglad och när jag inte är glad så är jag mörk som natten.
9. Civilstatus: Single
10. Spel? Är något jag inte sysslar med så ofta
11. Mac eller PC? PC, har aldrig använt Mac...
12. 1024*768 eller 800*600? 1024*768
13. Internet Explorer eller Netscape? Explorer
14. Din bästa egenskap: Att jag aldrig slutar utvecklas
15. Din sämsta egenskap: Jag är otroligt slarvig.
16. Husdjur: Katterna Astrid och Elsa
17. Familj: Mamma och pappa, storasyster med barn och man, storebror med barn och sambo!
18. Kroppsdel du har mest nytta av: Mina ben och ögon
19. Kroppsdel du tycker bäst om: Ben, rumpa..
20. Jag sover: i min säng men somnar väldigt ofta i soffan.
21. Djur jag är lik: Det vet jag inte.
22. Tror du på något? Jag tror på att det finns en mening med de flesta möten mellan människor
23. Frisyr: Oftast ostylat
24. Hårfärg: Mörkblond
25. Ögonfärg: Grönblå
26. Längd: 172 cm
27. Vikt: 63 tror jag, väger mig väldigt sällan.
28. Skostorlek: 39
29. Gillar: Väldigt mycket. Mina älskade kompisar. Glass. Grillat. Solen. Parker. CYKLING!
30. Ogillar: London cab drivers attityd mot oss cyklister
31. Favoritmat: Moussaka, grillat, ceasarsallad,flygande jakob...
32. Favoritglass: Haagen Daaz Strawberry Cheesecake.
33. Favoritdessert: Frozen cheesecake. Banoffe pie. Och Tiramisu, men har inte ätit det på länge eftersom det är alkohol i det.
34. Favoritpizza: Quatro formaggio
35. Favoritdryck: Kaffe, vatten, coca-cola, oboy!
36. Gillar du godis? Haha. JA. Jag är ökänd för att vara en godisgris.
37. Isåfall vilken sort? Choklad.
38. Min favoritdrink: Ehm. Mango Virgin Mojitos på Charlotte Street Hotel är goda.
39. Min favoritfilm: Girl Interupted
40. Min favoritdag: Lördag, men det beror ju på vad som händer.
41. Min favoritklädesplagg: Leggings från American Apparell och fina klänningar. Älskar leggings eftersom jag kan cykla i de och samtidigt se snygg ut. :)
42. Min favoritbok: Svår fråga eftersom jag har läst väldigt mycket som är bra, men Albert Camus 'Främlingen' är nog den som har lyckats beröra mig totalt på ett väldigt enkelt sätt.
43. Min favoritmusik: Gosh, allt med Nick Drake, Regina Spektor, Foo Fighters, Ane Brun, Nirvana , Hot Chip...jag har en väldig varierad smak.
44. Min favoritlukt: Jag älskar doften av kaffe!
45. Min favoritblomma/planta? Liljor.
46. Öl eller vin? Vin.
47. Liknar du en kändis? Nej, det tror jag inte
48. Senast köpta skiva: Köper väldigt sällan skivor, men jag laddade ner The Mountain Goats nya för inte allt för länge sedan.
49. Senast film på bio: Ser väldigt sällan på film och går väldigt sällan på bio. Senast var det nog 'Le Class' för några månader sedan, väldigt bra!
50. Bästa låten i världen: Ehm. Ehm. Monkeywrench med Foo Fighters? Nej jag vet faktiskt inte.
51. Senast lästa bok: Excessive Appetites. Ja jag har inte haft tid att läsa annat än kurslitteratur tyvärr.
52. Favoritförfattare: Albert Camus
53. Skriver du dagbok? Nja, bloggen.
54. Bästa årstiden: Sommar, helt klart!
55. Älsklingsfärg: Rosa, lila, rött, svart
56. Skulle aldrig ta på dig: Burka kanske.
57. Vad ville du bli när du var liten? Författare och ridlärare
58. Blev du det? Nepp
59. Brinner för: Att hjälpa andra att finna sig själva
60. Sportbil eller familjebil? Ehm. Sport.
61. Katt eller hund? Hund!
62. Har du nån nojja? Skojar du eller? Min hjärna är helt paranoid och jag får ofta för mig hur mycket som helst, fantiserar ihop allt som kommer att gå fel...
63. Fobier? Höjder
64. Deppig eller glad? Glad
65. Politiskt insatt? Nej inte särskilt.
66. Värdesätter du ärlighet? Ja det är klart, det är väldigt modig att våga vara ärlig.
67. Brukar du dra “vita lögner”? Jo det händer. Men inte alls lika ofta som förut.
68. Är det ok med vita lögner? Ja det är väl därför de kallas 'vita'. Bara man inte drar allt för många!
69. Känner du en mytoman? Ja, eller jag har gjort det.
70. Har du pojkvän/flickvän? Nej
71. Är du kär? Nej
72. Hur tidigt stiger du upp? Någon gång mellan 06.15 och 07.00 beroende på vart jag ska någon stans
73. Är det bra eller dåligt?
74. Vem/vilka vet mest om dig? Mamma, pappa, EJ .
75. Gillar du att slåss eller? Nej, jag är inte särskilt bra på det.
76. Vad har du på dig just nu? Svarta leggings och svart oversized t-shirt.
75. Vad ska du göra i kväll? Plocka lite och plugga.
78. När var du senast riktigt full? Den 24e Juni 2007.Senaste gången jag drack var den 28e Juli 2007 men gick snabbt över till droger så blev mest hög.
79. Är du seriös? Med viktiga saker, ja.
80. Hur många väskor äger du? Ehh det vet jag inte.
81. Hur många bilar har du/ din familj: Jag äger ingen bil.
82. Hur många biologiska syskon har du? Två
83. Isåfall, vad heter de? Johanna och Mårten
84. Hur många timmar sover du per natt? 6 - 7
85. Vem är snyggast i världen? Ehm, jag? :) Nej, jag tycker Marilyn Monroe var väldigt snygg.
86. Vad är du allergisk mot? Alkohol och droger
87. Ska du duscha idag? Jag tar nog en dusch i kväll
88. Vad är det för veckodag? Måndag
89. Vad är det för datum idag? 18/05/09
90. Vad gör du nästa år? Förhoppningsvis har jag inte hoppat av skolan utan pluggar fortfarande och har ett jobb som jag tycker om
91. Är du likgiltig? Nej, endast när det gäller fotboll och annat som inte intresserar mig.
92. Hårdrock eller synth? Hårdrock när jag är arg och synth när jag vill dansa
93. Är du uppväxt i stan eller på landet? Landet
94. Har du utländska föräldrar? Nej.
95. Gillar du att laga mat? Nja, jag lagar mat väldigt sällan men när jag väl gör det och om jag har någon att äta med, så har jag inte så mycket mot det.
96. Märkeskläder eller secondhand? Köper väldigt sällan märkeskläder och väldigt sällan second hand.
97. Hur många par skor har du? Nej jag har inte allt för många, 25+ kanske?
98. Är du sexuellt frustrerad? Nej jag är inte särskilt frustrerad.
99. Vem är snällast just nu?Det vet jag inte. Jag är omringad av snälla människor.
100. Var har du ont? I ryggen. Sitter alltför mycket vid datorn.

2 comments:

Anna said...

Åh, Girl Interrupted... hittade boken i en låda igår men har inte sett filmen på många år, den är verkligen fantastisk.

SW said...

Anna, ja det ar min favorit, och har varit det i flera ar.