Sunday 10 May 2009

Hörfel?

Jag har en mänsklig förmåga att höra fel, precis som alla andra. Vad jag inte verkar ha förmågan är att tänka efter när jag hört fel och faktiskt förstå att jag har hört fel. Inte ens när det är väldigt uppenbart!

Igår när jag och EJ satt i bilen på vägen mot Shoreditch så sa EJ:
'There's a lot of cop cars around here.'
Jag: 'Did you say that there's a lot of cock ass around here???'

Först och främst. Cock ass?? Det är inte ens ett ord. Och varför skulle det vara en massa av cock ass runt omkring?
Kul var det. Därför har jag nu börjat använda detta ord ganska ofta.

För några dagar sedan hände något liknande;
EJ: 'Don't forget your rain coat!'
Jag: 'My REINDEER?'

Jag har alltid försökt skaffa en liten notebook där jag kan skriva ner allt roligt som är sagt mellan mig och mina vänner. Jag tror att vi hade en när vi bodde i Mile End, men jag vet inte riktigt vad som hände med den. Det som fick många att skratta idag var när jag diskuterade området män och jag sa...'I just want a norwegian man with a big jumper, you know....'
Ni svenskar kanske förstår precis vad jag menar, men tydligen tyckte britterna att detta var fasansfullt roligt.

2 comments:

Stina i London said...

Hahahaha, OMG jag kan faktiskt inte sluta skratta :)

SW said...

Kul att man kan bjuda på sina klant-talanger...lol!