Thursday 14 May 2009

Hit och dit - Sofia !

Godmorgon på er!

Åh vilken härlig morgon. Jag har både druckit kaffe, ätit musli och bagels och sluppit den vanliga morgonstressen. Sitter här och läser genom några artiklar inför ett seminarium som vi ska ha idag. Igår var jag som en zombie hela kvällen, gick nästan vilse på Sainsburys eftersom jag var så trött att jag inte kunde tänka klart. :) Nu är jag utvilad!

Vet ni hur många ideer jag har i mitt huvud? Jag får ständigt nya, och så blir jag väldigt exalterad...pratar en massa om det och glömmer sedan bort det och får en ny idé. Min senaste idé är att jag ska plugga fyra år till efter att jag har fått min MSc 2011. Hmm, tror ni att jag orkar med det? Men jag har nämligen hittat en jätteintressant doktorandutbildning på Birkbeck i child/adolescents psychiatry. WOW. Yes. Även om det låter hårt så kan man få anställning av NHS som trainee redan första året, och dem betalar också utbildningen. Fyra år av slit sedan blir jag Dr Sofia Westin.
Jag undrar om det är titeln som lockar...:)

Dessutom har jag hittat en jättebra organisation som söker voluntry counsellors för skolor. Place2Be heter organisationen och de jobbar med barns 'emotional wellbeing' i skolor.

Grejen är att i morgon kommer jag säkert ha hittat något annat som jag vill göra. Jag har väldigt många ideer i mitt huvud, men väldigt få beslut.
Ha en bra dag!

No comments: