Sunday 17 May 2009

För cool för Shoreditch

Okej eften en till kväll i Shoreditch så började jag undra varför jag känner igen alla människor jag ser runt omrking Shoreditch. Det är konstigt. Alla ser så 'familiar' ut på något konstigt vis.

Det lustigaste är att när jag var i Clapham förra söndagen så tyckte precis samma sak. Därför har jag nu klurat och förstått varför! Jo, för att alla i Clapham ser likadana ut. De har samma stil, ganska plain, absolut ingenting som sticker ut om man säger så.
Och det är ju precis samma sak med Shoreditch, ALLA ser likadana ut, ALLA försöker så otroligt mycket att sticka ut...jag menar, ju konstigare man ser ut i Shoreditch, desto bättre är det. Sätt gärna på dig din mormors gamla rock uti-och-in och bak-och-fram och ett smink a la 30-talet, det spelar ingen roll hur galen man ser ut, men om man verkligen vill ha looken a la Shoreditch så bör man införskaffa följande (läs med ironi):

- En single speed cykel i någon slags nylonfärg
- Ett par stora glasögon
- Konstiga klädesplagg
- En fransk bulldog
- En utbildning i konst, design eller något liknande.
- En vana att sniffa kokain och annat tjaffs

Grejen är den att alla försöker att vara så otroligt 'coola' i Shoreditch så att de glömmer bort att ha kul. Åh boring, boring, boring. Men vi har kul i alla fall! Hamnade i Dalston efter några timmar, bara några ynka minuter från min lägenhet. Jag börjar bli orolig, Dalston verkar ha blivit som Shoreditch, alla coola kids verkar nu flockas runt Video Vision Club, Badens Budoir och Dalston Jazz Bar. HJÄLP, kommer vi invaderas?

2 comments:

Anonymous said...

hahaha, sa ratt sa ratt sa ratt.
men det ar ju det roliga med alla sana dar "individuella typer" inlusive goths etc; de ar ju sa "ovanliga och individuella" att en normal person inte kan se skillnad pa dem! hihihihi.

det ar insidan som raknas!

SW said...

Missromarker, haha, eller hur! Hela Shoreditch ser ju ut som en klump av stora glasogon, single speed bikes and the rest...