Monday 18 May 2009

We are going to Croatia!

Förutom att min chef började min morgon med att irritera mig så hade jag faktiskt en helt okej måndag. Snackade mycket med min jobbarkompis Regina, drack kaffe och småtrivdes lite smått sådär med tillvaron. Lunchrasten spenderade jag till att göra research om Kroatien. Nu är nämligen semesterplanerna spikade, den 31 juli flyger jag, Ida, Angelika, Emma Jane och Sassa till Trieste i Italien - därifrån tar vi en buss till Kroatien som inte tar längre än 1 timma. Planerna är inte helt klara ännu, men jag är väldigt sugen på att åka ut till öarna utanför Istria. Längtar så!
Först hade ju jag och EJ tänkt att göra en monstercykling i Europa, men när vi kom på hur varmt det kommer att vara att cykla bland bergen i Italien mitt i sommaren så kom vi på andra tankar. :)

Jag var ju också väldigt sugen på Montonegro, men flygbiljetterna dit var ungefär fem gånger så mycket dyrare än till Kroatien. Montonegro lockade mig eftersom det inte är lika turistigt som Kroatien, och dessutom har jag varit där förut och längtade tillbaka. Men Kroatien blir ju minst sagt härligt, det med.

Nej, nu ska jag hänga lite tvätt och sedan gå och sova. Ska försöka gå upp tidigt i morgon...om jag lyckas bjuder jag på ett bloggbevis.( Endast i egoistiskt syfte så att jag klarar av att ta mig upp! )

S x

3 comments:

Matilda said...

Är avundsjuk! Vill också dit, har tjatat i flera år om det med olika kompisar :P

Stina i London said...

Ni kommer ALSKA Koratien, sag garna till om du vill ha lite tips!

Kram

SW said...

Matilda, ah jag vet, jag har ocksa langtat dit lange, men har alltid tagit langa semestrar i Sverige i stallet. Men den har sommaren blir det andra bullar!

Stina, ah har du varit dar? Ja jag far ta ett snack med dig da!