Tuesday 12 May 2009

Mission Sparkle throwing a tantrum

Hej på er!

Ush vilken dag jag har haft idag. Även om jag alltid försöker att se allt från den ljusa sidan, så har även jag mina dåliga dagar. Bättre blir det inte med PMS.
Jobbet är otroligt krävande och inte ett dugg kul. Samma gnäll som vanligt!
Jag söker febrilt allting som finns där ute. Jag är inte särskilt intresserad av att tjäna pengar, jag vill bara göra något där jag kan utveckla mig inom mitt område.
Man märker verkligen vad som betyder något här i livet när man hamnar i situationer som dessa. Pengar är nödvändigt, det gör livet enklare, men det gör mig absolut inte lycklig.

Hur som helst så bröt jag nästan ihop i morse bara för att jag var så trött. Allt kändes hopplöst och jag ville bara bort. Även om många kallar mig stark så känner jag mig otroligt bräcklig ibland. Jag är så himla trött. Jag är trött på att alltid vara tacksam. Jag är trött på att vara vuxen. Jag är trött på att alltid kämpa. Jag är trött på att inte kunna ta det lugnt.

Jag är en överlevare, och jag fortsätter att överleva. Jag fortsätter att kämpa, det går inte att ta en 'holiday' från ansvar och nyktert levende i mitt fall. Men ibland känner jag som jag gör idag. Att jag inte orkar. Att jag vill ha en dag då jag bara kan glömma allting. Ta en paus från min hyperaktiva hjärna.

Det gick så långt att jag började fundera på att åka till Sverige över sommaren, hyra ut mitt rum i lägenheten och bo hemma hos mamma och pappa. Ni som inte känner mig såväg kanske inte vet att jag blir uttråkad efter en helg i Sverige, så denna ide´är inte likt mig! Jag vet inte, kanske skulle det vara bra för mig om jag hade en massa att göra. Jag kanske kan praktisera på Maria Ungdom eller något...eller göra ett litet projekt. Hmm. London blir bra för mycket ibland, även om jag älskar staden över allt annat. Men allt går så fort, man kutar hit och dit, det är rörelse över allt och jag får absolut ingen tid till att sortera alla tankar som finns där inne i huvudet.

Nej nu måste jag äta!

No comments: