Friday 1 May 2009

Solen skiner, himlen är blå, åh vad härligt det är att cykla då....

I vanliga fall brukar jag faktiskt cykla till Waterloo och ta tåget till Barnes och The Priory när jag jobbar där en dag i veckan. Mycket eftersom det är strikt dresscode där (jobbigt när man vill ha strukna byxor och försöka knögla ner dem i en liten ryggsäck), det är långt (21 km) och jag är rädd att jag ska cykla vilse och komma försent...

Men, igår kväll bestämde jag mig för att cykla hela vägen och gud så glad jag är att jag tog det beslutet. Lyckades packa ner ombyte plus klackskor i ryggsäcken utan att allt blev knögligt, och hoppade på min cykel stax efter halv sju i morse.
Det blev en superhärlig tur genom West End ner till Trafalgar Square, Parlament Square, Victoria, Chelsea Embankment, New Kings Road, Putney Bridge, Putney, Upper Richmond Road och Priory Lane! Det gick självklart snabbare än public transport så nu har jag bestämt mig för att fortsätta cykla alla 21 km dit varje fredag morgon och strunta i det förbaskade tåget.

Vid Chelsea Embankment hoppade jag av cykeln i en minut för att dra av mig lite kläder, passade även på att ta kort...gud vad jag älskar London! Dessutom var det rätt så tomt här vid 7-tiden, bara några joggare, byggarbetare och jag...
Här ser ni Themsen och rakt över på södra sidan så ligger Battersea Park.



Jag vet att detta håller på att förvandlas till en cykelblogg, så ledsna allihopa men solen skiner och jag och min cykel har liksom högsäsong just nu, så vi blir lite exalterade...

By the way så blev det totalt 55 km cykling idag. Jag tror att jag håller på att bli vältränad.

No comments: