Friday 15 May 2009

Städa, städa, varje fredag...

Jag har tagit ledigt från Priory idag för att kunna ta itu med lite saker här hemma. Eftersom jag ständigt springer runt som en dåre så är jag inte riktigt on top med tvättning, städning och så vidare. Dessutom har jag verkligen försökt att söka nya jobb men det har mest resulterat i att jag har somnat i soffan med laptopen på magen (söka jobb tips: sitt på hård stol, inte mjuk soffa).

Så, dagens 'to do' är:

- Tvätta (en maskin nästan klar)
- Handtvätta leggings
- Städa lägenheten
- Skicka in jobbansökningar

Dessutom lovade jag precis Ida att jag ska promenera ner till Shoreditch och hämta upp hennes cykel. Hon lämnade den där över natten (!!!!!) och jag fick panik över detta, hur kan man lämna en cykel i Shoreditch (cycling thieving central!) över natten? Nej, jag blev orolig, så det blir en rask morgonpromenad ner till Shorran, hoppas den står kvar.
Men först ska jag dricka upp mitt kaffe från Monmouth coffeeshop och gosa lite mer med Elsa...


(Jag är inte så naken som det ser ut)

No comments: