Wednesday 13 May 2009

Shall I become...a cycling courier?


Okej, ni vet ju att jag är på väg att försöka byta jobb. Jag satt och snackade med brorsan på FB-chatten i kväll och han föreslog att jag borde söka ett sommarjobb som har med cykling att göra....as I am clearly obsessed...

Så, nu har jag tänkt...att jag kanske ska försöka ge mig in på en sommar som en cycling courier? Alltså cykel-budbärare! Ni som inte bor i London kanske inte tycker att det är en lika galen idé som jag själv, så jag kanske ska försöka förklara för er.

Cycling couriers är alltså cyklande budbärare. De cyklar mot klockan eftersom de blir betalade för hur många leveranser de lyckas göra. De cyklar på superlätta roadbikes för att kunna ta sig fram snabbt i trafiken, ofta är de helt galna.

Så jag har tänkt lite, det låter som ett kul jobb för sommaren...däremot känns det lite jobbigt att få betalt för hur snabbt man cyklar. Jag menar, har ni sett hur galna de riktiga cycling couriers är? Cyklar alltid mot rött och kors och tvärs i trafiken.

Så, London/New York/Washington och Köpenhamn...hmm..hmm...jag måste erkänna att det lockar.

4 comments:

Emma said...

Hej jag undrar vilken fredagsgrupp du gar pa mote hos? Eller om du kan ge tips pa liknande grupper...tack pa forhand.

SW said...

Emma! Mitt möte (Young Persons NA) på Fredagar är på Shaftesbury Avenue, Central Bloomsbury Baptist Church, närheten av New Oxford Street och musikalen Hairspray. Närmaste tubestation är Tottenham Court Rd. Börjar klockan 19.00 . Jag springer även mkt på AA möten. Kontakta mig på sofia_westin@yahoo.co.uk så kan jag berätta mer! Kram

Stina i London said...

Ah det later faktiskt roligt! Det ar nagot som skulle passa dig :)

SW said...

Stina, jo hehe visst låter det kul...men...lite för farligt för mig tror jag!