Friday 1 May 2009

I morgon drar jag och den röda skönheten till Wales

Igår firades det tydligen Valborg i Sverige, något som jag totalt glömt bort. Kom ihåg det sent igår kväll med hjälp av Facebook status updates....hm. Vilken värld vi lever i va?
I alla fall, här i England firar vi inte Valborg och på 1:a maj går alla till jobbet som vanligt. I stället för att ha ledigt på 1:a maj så har vi en bank holiday (röd dag) måndagen efter 1:a maj, så i vilket fall som helst får vi också långhelg!

Vad ska ni göra denna helg? Tidigt i morgon bitti tar jag tåget från Paddington till södra Wales. Min kompis EJ kommer därifrån så vi ska bo hos hennes föräldrars hus. Cykeln kommer givetvis med eftersom det är en hel del cykling inplanerat, bland annat med en cykelklubb på Söndag morgon...hoppas de inte är för snabba så att vi hamnar efter!
Om ni inte har varit i Wales så tycker jag att ni verkligen borde åka dit, naturen är hur fin som helst, höga berg och djupa dalar.

Men nu har jag en del att göra. Cykeln måste tvättas, jag ska försöka packa lite essentials, handtvätta ett par leggings (som om dem kommer att hinna bli torra...) och sova. Klockan 07.45 går mitt tåg i morgon - jag hoppas på internet på tåget, annars blir det nog inte så mycket bloggande för mig under helgen. Anyway, ha en trevlig helg allihopa!

S xx

2 comments:

Anonymous said...

Oj, later fint! hoppas det blev en bra helg!

SW said...

Åh tack, ja det blev en jättebra helg!