Sunday 31 May 2009

The weekend



Hej på er! Well, jag har väl inte varit så otroligt duktig på att uppdatera under helgen men vet ni vad, det har hänt så mycket annat roligt så jag har inte haft tid. Så kan det bli ibland. Är det inte konstigt att man efter ett tag som bloggare ger sig själv ett dagligt ansvar till att uppdatera? :)

Hur som helst, solen har skinit över staden och jag har njutit i fulla drag. Igår firade vi Ces och hennes 21-årsdag. Det var jättetrevligt, jag drack god cocacola, några pints med vatten, goda chunky chips och glass och träffade alla mina favoritbloggorskor Anna, Karin, Matilda och Stina med handväska och andra accessoarer (boyfriend:)) . Men när kvällen kom rullade jag ner för Highgate Hill till Regents Park för att träffa EJ. Jag blir allt mer övertygad att det är något magiskt med vår vänskap. Vi hade nämligen endast avtalat att vi skulle träffas i Regents Park, som är otroligt stor, och vi lyckades båda hamna vid samma lilla ingång vid samma skylt! Hon kunde ju ha hamnat i St Johns Wood eller Baker Street, men inte då...hon stod där vid Gloucester Gate. Magic? :)

Nog om det. Idag har jag mest suttit i solen, cyklat tvärs över hela jäkla London ca tre gånger (Islington - Peckham, Peckham - Dulwich, Dulwich - Tottenham, Tottenham - Angel, Angel - hem). Nu undrar ni säkert vad jag gjorde i Tottenham av alla ställen?
Jo, min vän P hade en leaving do eftersom hon ska flytta till Ibiza. Jag och P brukade vara supertajta förut, tyvärr ser det lite annorlunda ut nu förtiden när hennes favoritsysselsättning är fortfarande att ta en massa droger och bli full, vad ska man säga - det är sorgligt att hon inte har förändrats ett dugg, men jag hoppas på att Ibiza kommer att 'sort her out'. :)
Anyway så var det en ganska konstig upplevelse att vara tillbaka med alla de där människorna jag brukade hänga med - jag ser allt från ett så annorlunda perspektiv nu så det blir ganska komiskt. Jag har på något sätt slutat känna mig arg och frustrerad med P och att hon inte slutar att leva på ett sådan destruktivt sätt, det är helt självklart att jag skulle bli superglad om hon bestämde sig för att verkligen göra något åt sitt problem, men det är inte den vägen hon vandrar på just nu och accepterar det och försöker bara vara en god och glad vän åt henne.


Åh gud. Jag spenderade förmiddagen och kvällen med EJ och har nu fått en Welsh accent när jag pratar. Vet ni hur knäppt det låter? Denna bild tog jag från hennes balkong i morse, grönska och utsikt över Canary Wharf.

No comments: