Thursday 7 May 2009

Manikyr virgin

Godkväll.
Gud vilken skön dag jag haft...tack gud för det efter min hektiska start på veckan. Vi slutade skolan tidigt idag eftersom en lärare inte kunde komma, så yes, jag slapp genetiken!
Så strax efter kl 17 hoppade jag på cykeln och tog mig ner till Dulwich för att möta EJ för en bit mat. Efter det gick vi till en skönhetsalong och fick manikyr...det var hur skönt som helst, och mina naglar är superfina nu! Det var första gången för mig, haha, så nu har man blivit av med den oskulden. Och nog kan jag tänka mig att göra det igen, det är skönt att bli ompysslad.

Ibland undrar jag vad som har hänt med mig. Jag sportar, bryr mig om hur mina naglar ser ut och är dessutom lika glad som jag är nykter.
Hmm, för ungefär 18 månader satt jag på Portobello Road och sa något om att jag nog aldrig kommer att bli en utav de där tjejerna som har perfekta naglar....

3 comments:

Stina i London said...

Da ska jag testa manikyr, mina hander ar hemska pga det harda vattnet har!!

Anna said...

Jag har aldrig fått manikyr förut men har precis börjat bli lite sugen! Har jättesvaga naglar (dock bra hår och hud, det är väldigt skumt) och skulle så gärna ha snyggare händer.

Dulwich är ju inte så långt ifrån mig, vet du vad salongen hette?

xx

SW said...

Stina, ja, det var jättehärligt faktiskt. Och jag är inte så duktig på att ta hand om mina naglar själv, så nu ser det jättefint ut när man har fått lite proffessionell hjälp.

Anna, Do it! Jag ska fråga EJ vad stället heter, mailar dig om det, jag kommer nämligen inte riktigt ihåg. Men det ligger i East Dulwich på huvudgatan. X