Sunday 31 May 2009

Ett annat sätt att försöka stjäla en cykel

Igår när jag stod vid ett rödljus med min cykel i Camden så kom det helt plötsligt fram en stor kille och tog tag i mig och sa 'Hey baby'...jag skrek 'GET OFF!!!!', han tog då tag i min cykel med båda händerna och sa 'MAKE ME!'.
Jag skrek på hjälp och som tur var hade jag en bil bakom mig som körde fram och hotade att köra på killen, så att han flyttade på sig.

Jag har kommit på att han var inte ute efter mig, utan efter min cykel. Han var säkert ett crackhead som var desperat efter pengar.

Så akta er alla cyklister där ute. Knäppgökarna har kommit på nya sätt att stjäla dyrbara cyklar!

4 comments:

Stina i London said...

Det dar ar typ det sjukaste jag har hort, fattar inte att det finns sa skruvade manniskor!!

2000-talets vaskryckare

Anna said...

Det är helt vansinnigt. Jag tänkte på det förut, hur rubbad man måste vara för att överhuvudtaget hugga tag i folk / deras ägodelar - och mitt på dagen, mitt i gatan, det är helt totalt vansinnigt.

Anonymous said...

jag tankte pa dej pa vagen hem igar faktiskt, vilken javla knapp-gok! vilken tur att det gick bra - tur att den dar billisten var dar och att det inte var mitt i natten!

men man undrar ju vad det var for en jakla typ!

Ems said...

Nej men herregud!!!! Precis som Stina sager; det var nagot av det sjukaste jag hort!

Till nagot helt annat:
Jag hade faktiskt en liten anledning nar jag kikade in pa din blogg (som jag for ovrigt verkligen gillar:-)). StinaiLondon namnde att du ocksa, precis som jag har studerat psykologi, och har tydligen en hel del erfarenhet med att hitta psykologirelaterade jobb i London. SKulle du kanske kunna ge mig lite tips? Jag soker fortillfallet arbeten som ar relaterade till psykologi typ social work eller liknande, under sommarn (Borjar min MSc till hosten), har reg pa REED men hittills - no luck...

Well well, om du har nagra tips uppskattas dem valdigt mycket.

Kram EMs

http://inlalaland.blogg.se