Sunday 10 May 2009

En natt i Shoreditch

Igår kväll var jag ute en sväng i Shoreditch, östra centrala London. Det ligger bara runt hörnet från min lägenhet (alltså, då menar jag London-mått, så 30 min promenad) och väldigt lätt att ta sig till, så jag brukar oftast gå ut där. Dessutom tycker jag att det är ganska lätt att hitta ställen som spelar bra musik där i jämförelse med West End. Plus att det är sjukt mycket billigare, oftast behöver man inte betala inträde.

Så igår testade vi ett nytt ställe, East Village på Great Eastern Street. Vilken besvikelse! Musiken var väldigt bra med människorna var så 'stuck up' och verkade inte vara där för att ha roligt överhuvudtaget. De flesta stod bara där och såg helt shockade ut över att vi såg så glada ut och dessutom dansade. Men musiken var så bra så vi körde våra halvt galna moves, vem bryr sig liksom? Folk tror att dem är så himla coola att de inte vågar röra på sig, eller le för den delen heller. Haha! Jag tyckte mest att det var synd, hur kan man stå still till electro house liksom? Vi tröttnade på stället efter någon timma och var i full gång till att åka hem när vi hittade ett litet ställe på Leonard Street där musiken var jättebra och människor faktiskt hade roligt! Kommer tyvärr inte ihåg vad stället hette, får skriva ner det nästa gång, men DJn var old school i track suit och människorna var superglada och stod inte stilla en enda sekund, så det passade oss.

Och ja, vilka är dessa 'vi' och 'oss' jag refererar till? Jo, jag och min bästis EJ såklart. Ni kanske har märkt hur mycket tid vi spenderar tillsammans? Vi är som ett bästisar var när man var liten, ni vet, spenderar all ledig tid tillsammans, har ett eget språk, läser av varandra utan att prata och skrattar helt otroligt mycket.
Nu ska jag åka ner till södra London och äta brunch. Laters!

No comments: