Wednesday 7 January 2009

American Apparel hysteri

Jag har hört talas om att det finns en American Apparel hysteri i Stockholm. Och jag undrar varför. Varför blir människor hysteriska över dyra basplagg? Jag handlar mina lackleggings på American Apparel - det är dem bäst på nämligen. Lackleggings som är 'spray on' supertighta lika bra som på AA har jag inte lyckats hitta någon annanstans. Men förutom det tycker jag inte att det finns något att få hysteri över, allt annat är ju så himla basic! Mest stora fladdriga t-shirtar och linnen som dessutom är ganska dyra. Här i London finns dessa American Apparel butiker överallt nästan, jag går till den på Curtain Road i Shoreditch där personalen alltid är otrevliga och ser ut som typiska kokain-snortande 20-åringar som är bara så mycket coolare än allt annat på denna jord.

Nej, om det inte vore för deras lackleggings....

3 comments:

Anonymous said...

Hohoho, du har sa ratt om personalen! :) Jag brukar halla mig till Carnaby Street och Portobello Road, de brukar vara trevliga men ser fortfarande ut som om de gar pa unga droger.

Sjalv alskar jag American Apparel, de gor snygga klanningar som passar da man ar kort och aven fast deras basplagg inte ar nagot jattespeciellt sa ar de ganska sa fina.

MEN anledningen till att man kan betala lite extra for deras klader ar att kvaliten ar grym! Jag har inte hittat nat annat marke som gor basplagg som haller sa bra i tvatten, samma med deras klanningar.

H&M och M&S t.ex. har ratt snygga och billiga basplagg, men efter nagra tvattar brukar deras linnen sitta runt naveln och det ar riktigt irriterande.

Vet du om det finns andra stallen med bra och billigare basplagg for det ar jag alltid ute efter!

Kram

Anonymous said...

Haha just det, kärt barn har många smeknamn. =)

SW said...

Stina, jag håller med dig om klänningarna, köpte en svart minidress därifrån för några veckor sen - man blir ashet i den! låg rygg som gör att man ser ut som en ballerina! :) Och nja jag vet inte, jag brukar köpa basplagg på HM och kan inte riktigt påstå att jag har gjort någon grundlig research inom området! :)

Anglosvensken, jo så kanske det är.