Monday 19 January 2009

inofficiell cykling tävlan på pentonville road


Jag har upptäckt en massa konstiga saker om mig själv. En bland många, är att jag är en jäkla tävlingsmänniska - speciellt när jag cyklar. Jag hatar verkligen att bli omcyklad, och ÄLSKAR att cykla om andra. Det blir som en tävling mitt ute i trafiken, och jag är helt säker på att jag inte är ensam att känna såhär.
Trots min fart-hets följer jag ändå trafikreglerna, jag är inte en utav dem som gör att vi cyklister får dåligt rykte. Jag stannar vid rödljusen, kör om trafik på rätt sida (höger om), ger tecken och ser mig för! I en stad som London där det inte finns några direkta cykelbanor gäller det att cykla som man kör bil. Speciellt när man kommer upp i 60-70 km/h. :)
Åh vad jag längtar till våren och varmare temperaturer så jag kan vara ute och cykla på landsbygden....

2 comments:

Anonymous said...

Jag blir faktiskt sugen pa att kopa en cykel nu :)

Nar jag bodde i Umea var jag ett med cykel och mina inlines. Dar finns det dock jattemanga fina cykelbanor, sa faran ar att jag kommer bli Londons storsta trafikfara om jag ger mig ut och cyklar har.

Jag ar ratt duktig pa regler och sa, men alladeles for vimmsig for att ha koll pa hela situationen :)

Ohwell, kanske skaffar en cykel till sommaren i alla fall. De maste ju inte kosta sa mycket och bra att ha da man bara ska till gymmet t.ex!

SW said...

Spelar inte sa stor roll om man ar vimsig, jag sjalv ar en ratt sa vimsig och snurrig manniska men nar det galler sa skarper jag mig och ar fokuserad! Trafiken tvingar det pa mig. :)
Min cykel ar den basta investeringen jag har kopt, jag sparar bade tid och pengar samtidigt som det ar valdigt roligt.