Tuesday 13 January 2009

Det där med att sova

Jag är verkligen urusel på att sova. Det där med att gå och lägga sig i tid lär jag mig aldrig, och när jag väl sover så vaknar jag stup i kvarten så det blir ofta väldigt dålig kvalite på min sömn.
I morse tänkte jag att det måste bli någonslags förändring, jag måste lära mig att sova mer och bättre eftersom jag är så otroligt trött på förmiddagarna.
Så gissa vad jag har gjort idag. Jo jag har druckit stora koppar kaffe och ätit alldeles för mycket socker. Jag kom också på att jag ville ut och cykla kl 23.15 och har precis kommit hem från en 10K cykling tur som gjorde mig helt cykelhög!

I morgon kommer jag att slå mig själv och tänka, VARFÖR SOFIA. Varför?

Godnatt!

4 comments:

Anonymous said...

Usch, det är jobbigt att inte kunna sova. Just nu är sömn en oerhörd bristvara för min del. Förbannade mig själv häromnatten när jag envisades med att äta kvällsmat först vid midnatt... Fin energiuppladdning där. Kan tillägga att jag somnade inte förrän flera timmar därefter.

Tänk om det vore så enkelt att man bara kunde sova ett helt dygn, eller vad som nu behövs, ladda sömndepåerna och sedan gå på överskott... Yeah, right...

SW said...

Kvallsmat vid midnatt, kaffe vid midnatt, traning vid midnatt..you name it...vi gor det ju inte helt enkelt for oss sjalva och John Blund manga ganger!

Anonymous said...

hmm! var är du ute och cyklar på natten?! vad är bästa nattcykelturerna? cyklar du runt hackney? är det inte... FARLIGT? de enda som cyklar runt mitt hus, och i parken utanför, på nätterna ser ju ut att vara huliganer. (oj, nu slog det mig, DU KANSKE ÄR EN AV DEM!)

SW said...

Alexandra, nej jag brukar cykla ner till City och ner till themsen - håller mig på de större vägarna eftersom där är det lättast att få upp farten;)
Men springer gör jag i Hackney - men inte om nätterna! :)