Saturday 24 January 2009

En cykel-lördag

Jag hade en sådan energi efter frukosten idag så jag drog med mig Ida ut på en cykeltur. Vi cyklade genom östra London ner till the thames barrier, och sedan längs themsen ner till Greenwich pedestrian tunnel, en tunnel som går under themsen från norra sidan till södra sidan, till Greenwich village! Där blev den en snabbfika på Starbucks så jag fick chansen att värma mina fötter.
Det var en härlig cykeltur - i kväll blir det I LOVE ACID. Wehoo!!


Ida och Themsen


Vi har stränder! Badsugen?


Tycker ni inte att jag är otroligt sexig i hjälm?


Tunneln under themsen


Ida, våra cyklar och O2 arenan

4 comments:

Anonymous said...

Är det helt skruvat att jag faktiskt BLEV badsugen av den där bilden fast jag vet precis hur kallt det är? :D

Och tunneln ja! Där har jag inte varit nere på många herrans år, det är ganska kusligt tycker jag, på ett mysigt vis.

Anonymous said...

Du OCH din cykel är otroligt läckra tillsammans! Hur kom det sig att du fastnade för cykling? Jag har förstått att du föredrar cykel som transportmedel framför kollektivtrafiken, vilket är kanon, men var det "supercykeln" som gjorde det eller var du redan då frälst? ;) Dubbelpipiga frågor från en nyfiken en.

SW said...

Anna..hmm..ar det stranden som lockar? Inte themsen antar jag? :)

Linn..haha, tack! Nej jag borjade cykla ordentligt for ett ar sedan, men upptackte ganska snabbt att det blir en helt annan slags cykling om man har en racer, sa jag funderade och funderade och till slut slog jag till...och nu ar jag annu mer cykelfralst, det at otroligt kul - paminner mig lite om ridning konstigt nog, ger mig en sadan total kansla av frihet. Kram!

Anonymous said...

Ridning, säger du? Jag kanske ska prova på cykling här i Göteborg. Saknar ridningen (och stimulans för övrigt) något enormt. Är det snarlikt, kan det nog passa. Är ju grymt bra träning, om inte annat!
Kram på're. :)