Friday 9 January 2009

Helgmys i storstan

Ah antligen fredag! Jag har ingenting inplanerat for helgen, gud sa skont sager jag bara. Det har lovats mildare temperaturer har i England och solsken, sa det ska man val passa pa att njuta av.
Forutom att betala rakningar, tvatta och stada den har helgen sa skulle jag vilja cykla ner till Borough Market. Det ar en matmarknad vid London Bridge som man absolut inte far missa - det ar jattemysigt, och man kan ofta ata sig matt bara pa smakproven for allt gott som saljs dar...
Dessutom finns Londons basta kaffe (enligt mig) pa Monmouth coffee shop dar. Tyvarr sa har Borough Market blivit lite overpopulart de senaste aren som sa mycket annat i den har staden. Men om man tar sig dit ner relativt tidigt pa formiddagen sa slipper man oftast alla turister och annat folk!
Hela omradet nere vid South Bank tycker jag ar valdigt mysigt faktiskt. Manga av mina favorithang ligger dar, Tate Modern, Royal Festival Hall och Skylon (superb restaurang).

En annan favoritmarknad ar Columbia road Flower Market som ar en blomstermarknad, oppen pa Sondagar mellan 8 AM - 2 PM. Jattebra stamning, trevliga manniskor, mysiga cafeer och valdigt roliga blomsterhandlare med bred Cockneydialekt! :) Narmaste tunnelbanestation ar Old Street.

Sa, nu har jag bjudit pa lite av mitt alsklings-London. Ha en trevlig helg!

No comments: