Friday 30 January 2009

Sexy supper

Åh vilken dag! Det blev en tung dag på universitet idag fram till kl 20.30 (ni har aldrig hört mig säga det förut, eller?), och direkt efter skolan cyklade jag in till Holborn för att gå och äta på Valopte Lounge där det bjöds på underhållning av högsta klass, nämligen Burlesque!
Det var verkligen jättekul att se, artisterna var otroligt duktiga och fick med publiken i showen hela tiden - det var opera, teater, striptease och humor i ett a la 1700-tal!
Maten var väldigt god ,men efter en lång och tuff skoldag utan tid för lunch så var jag fortfarande hungrig efter den ytterst lilla men goda portionen lammkotlett som jag blev serverad för £16. Jag har aldrig riktigt förstått dessa minimala portioner som serveras på de 'lite lite finare' restauranterna - inte imponerar det mig i alla fall! Så mycket som jag cyklar kors och tvärs genom London så behöver jag riktiga skogshuggarportioner...
Men en dag när jag inte är absolutely STARVING så ska jag gå tillbaka till Valopte Lounge och avnjuta en god middag och skratta åt den otroligt roliga underhållningen!

2 comments:

Anonymous said...

Hade du med dig din dator från Sverige? Tänkte bara för att du kan skriva Å,Ä och Ö :-)

SW said...

Jag köpte min dator i Sverige för något år sedan när jag var där på besök!