Tuesday 20 January 2009

Starbucks-rapport

'I have been back to work for two weeks, and have done about three days of work.'
'I sat at my desk today, it was three o'clock and I realised that I hade not done any work at all.'
'There is just not very much to do.'


Jag tjuvlyssnade till två kvinnors konversation när jag var på Starbucks i eftermiddag för att inta min dagliga latte. Och jag blev avundsjuk.
Var finner man dessa jobb där man inte har något att göra? Jag är trött på att jobba 10 timmar om dagen.
Samtidigt tror jag att jag skulle bli ordentligt uttråkad om jag inte hade något viktigt att sysselsätta mig med.
Men ändå. En dag som idag skulle man väl bara vilja ta långa raster på Starbucks med konversationer om hur lite man har att göra.

1 comment:

Anonymous said...

Jag har haft sanna perioder i tidigare jobb och det ar det absolut jobbigaste och mest uttrottande som finns.

Att alltid ga pa 150% ar aven det jobbigt, men sitter man bara och rullar tummarna ar det en valda stress over att man inte gor nagot och det ar varre an pressen av alldeles for mycket att gora.

Sen sa ar det i slutandan inte sa stor chans att man far vara kvar pa sanna jobb eftersom man uppenbarligen inte behovs ;)

Kram!