Tuesday 27 January 2009

Musik

Nej jag har fortarande inte riktigt fått någon ork eller motivation till att skiva iväg jobbansökningar. Därför har jag i stället börja lyssna igenom gammal musik, skivor som jag lyssnade på när jag gick på högstadiet.
Nirvana har varit mina favoriter sedan lågstadiet, min bror förbjöd mig som sjuåring att lyssna på New Kids on the Block och lärde mig se skönheten i Grunge...haha, bra brorsa va? Det mesta som jag har lyssnat på under min korta livshistoria kan jag fortfarande tycka är riktigt bra. Rage Against the Machine är ett exempel, i keep falling back in love with them.
Annat är det med Korn och Marilyn Manson som var mina stora favoriter på högstadiet, herre gud vad tungt och dystert, hur arg på en skala var jag egentligen?

Mina absoluta favoriter som jag aldrig, aldrig tröttnar på är Foo Fighters och deras skiva The Color and the Shape från 1996. Jag har lyssnat på denna skiva sedan jag var 13 år gammal och har forfarande inte lyckats spela sönder en enda låt.

Söka jobb var det ja.

No comments: