Thursday 29 January 2009

Rahel getting married

Igår var jag och såg Rachel getting married på The Screen och the Green i Angel. Jag vet inte vad jag tyckte om filmen, den var bra men jag vet inte om jag skulle se den igen. Jag och EJ ville gå på bio och valde 'Rachel getting married' bara för att den passade tidsmässigt, utan att ha någon som helst aning om vad den handlade om. När vi under första scenen insåg att filmen handlade om en tjej som precis släppts ut från Rehab så började vi skratta - 'what the fuck'!
Hur som helst. Jenny Lummet som har skrivit historien vet vad hon pratar om, hon har verkligen lyckats helt ypperligt med att beskriva en person som precis har blivit nykter. Hur extremt självcentrerad man är, hur skrämmande allt är, hur man försöker och tror att man gör allt rätt men allt blir bara så himla fel. Hur man känner sig som ett oförstått barn.
Men herre gud vad pinsamt det var att sitta där i biosalongen. Som att första gången se sitt eget pinsamma nynyktra beteende på en stor jäkla bioduk. Ett stort slag i ansiktet. Ett slag som sa, jag vill aldrig, aldrig, aldrig behöva dricka igen.

No comments: