Friday 16 January 2009

det där med prioriteringar

Åh, äntligen helg! Jag har precis varit på jobbintervju för nytt jobb, och kommer antagligen börja jobba på Great Ormond Street Hospital's psychology department om jag tackar ja till jobbet. Den enda negativa faktorn är att det till en början blir lite lägre lön än vad jag är van vid. Anledningen till att jag ska byta jobb är att jag känner mig otroligt frustrerad i mitt nuvarande jobb, det är samma visa hela tiden och inte så stort utrymme för personlig utveckling. Så jag får väl prioritera...ett jobb med lägre betalt men större potential till att utvecklas eller ett jobb som gör mig uttråkad men ger mig lite mera stålar. Svaret känns ganska självklart.
Nu ska jag ta en promenad till Hackney med Angelika, får se om man kan fynda något på Primark. I ♥ HACKNEY.
I kväll vankas det möte och sedan drinks med EJ. I morgon blir en rolig kväll på Ronnie Scott i Soho.

Good afternoon sweet ones!
S xx

6 comments:

Anonymous said...

Men grattis! Det låter ju jättespännande :-)

Anonymous said...

Grattis till nya jobbet! Min pojkvän håller också på att se sig om efter ett nytt jobb just nu. Han går liksom på tomgång och vill ha ett jobb där han kan utvecklas så jag förstår absolut hur du tänker! Hoppas allt ordnar sig till det bästa :)

Anonymous said...

Förstår precis din situation.

Tjänade relativt bra innan jag började plugga, slet mig igenom tre år, blev färdig i somras.

Tog temping jobs inom mitt gamla yrke medan jag väntade på ett jobb inom vad jag pluggat och tjänade återigen bra. Ett bra jobb som skulle ge mig mycket såsom personlig utveckling och en fot in på min drömkarriär dök upp men med mycket mindre lön. Har faktiskt inte tjänat så lite som nu sedan 2001.

Men det jag kan säga är att det var helt klart värt det.

Lycka till med ditt val.

Kraaam
Zaba

PS du får berätta vad du tycker om du prövar något nytt på Wagamamas :)

Judith said...

Håller alla tummar jag har för att du får jobbet eller är det Grattis redan?

Önskar dig en underbar helg

Kram

Anonymous said...

Vilke lyx att ev tacka ja till ett jobb!!!!
Dessutom på GOS!



You lucky sausage!

SW said...

Tack så mycket! Vad gulliga ni är. Yes jobbet är mitt om jag vill ha det.