Wednesday 14 January 2009

Variation, vad ar det?

Jag ar valdigt dalig pa det dar med variation nar det galler mat. Om jag lagar mat hemma (vilket inte hander sarskilt ofta) sa lagar jag alltid samma mat. Eller lagar och lagar, jag lagger in en bit lax i ugnen med rostade gronsaker. Vem orkar sta vid spisen och rora nar man kan ha sa mycket roligare nagon annnanstans?
Nar jag ater ute sa provar jag sallan nagot nytt. Om jag gar till en kedjerestaurang ater jag for det mesta samma sak, jag behover inte ens kolla pa menyn. Trakig som fa! Pa Wagamama ater jag alltid Chicken Katsu Curry. Jag orkar helt enkelt inte sitta och stirra pa menyn, fa beslutsangest och sedan kanna en mindre oro for att det jag valt inte ar lika gott som mitt sakra kort.
En dag ska jag skarpa mig och vaxa upp.


Jag och Alexis vid var senaste Chopstick-dinner @ Wagamama forra veckan

4 comments:

Anonymous said...

Älskar Wagamama...Chicken Katsu Curry Yasai Katsu Curry...mums..Ebi Katsu, Yaki Soba, Ebi Raisukaree Chicken Chili Mein

Åh du måste pröva olika det är super gott...alltihop.

SW said...

Zaba! Okej, ja jag ska börja prova nya saker. Livet är väl till för att levas..hmm..kram och tack för tipsen.

Anonymous said...

Oj, vad jag känner igen det där... Varför ska det vara så svårt att (våga) variera sig?

/ Wagamamalover (som ändå aaalltid beställer samma sak varje gång jag är där.)

SW said...

Linn - jag vet inte varför. Jag blir alltid lite orolig när jag provar ngt nytt, jag är ungefär lika intressant som en tvååring när det gäller mat. Förutom att jag har bättre bordsskick. :)