Tuesday 27 January 2009

Working 8-6....not 9-5

Jag sitter här med min Häagen-Dazs Strawberry Cheesecake glass och försöker få energi till att börja söka jobb.
Jag är riktigt trött på mina 10-timmars långa arbetsdagar, suktar så efter att kunna jobba 9-5 som alla andra (hm?) och slippa springa på allt som jag måste springa på efter jobbet, vilket betyder att jag nästan aldrig är hemma före kl 21, snarare efter kl 22 då man ska slänga i sig någon form av mat för att sedan försöka koppla av, och stupa i säng.
Nu ska jag söka jobb. Snälla käre Gud kan du hjälpa mig att hitta ett intressant, meningsfullt, välbetalt jobb som jag kan göra på en part-time basis?

Please.

2 comments:

Anonymous said...

Gud vad lustigt. I eftermiddags nynnade jag på "working 9 to 5" men tänkte att jag fan jobbar 8 till 6. Det är vad jag gjort den här veckan... Jag är slut.

SW said...

Johanna, yes, jag har jobbat 8-6 i över ett år nu, och börjar verkligen tröttna på det, bokstavligt talat. :)