Tuesday 20 January 2009

En grymt forsenad aterblick over 2008

2008:s…

…mest omvälvande förändring: Starten pa LSBU i September. Aldrig har en utbildning fatt mig att kanna mig sa morbultad.

…värsta misslyckande: Har inte misslyckats med sa otroligt mycket faktiskt. Jag lyckas fortfarande aldrig riktigt packa med ratt saker, har alltid med mig fel skor t.ex. packar jag ner hogklackat nar jag ska ut pa hiking....

…lyckligaste ögonblick: Ah det har varit sa manga overlyckliga stunder. Min 1-ars dag, British 10K och nar jag fick mitt brev med besked om unconditional offer pa LSBU kommer jag nog alltid komma ihag.

…sorgligaste händelse: Har inte hant sa mycket sorligt. Tyckte synd om Ida nar dem tog hennes nya dator nar vi hade inbrott i hostas.

…mest irriterande: De fa tillfallen jag har valt att aka public transport och kannt av den frusraton och irritation over hur langsamt det gar.

…största bedrift: Att jag fortfarande ar helt nykter. Inte en droppe pa 18 manader. Och att jag vagar gora allt det dar jag aldrig klarade av forut.

…nyttigaste lärdom: Ta aldrig nagot for givet!

…finaste present: Min racercykel som jag kopte till mig sjalv i oktober.

…roligaste: Vardagsnacket mellan mig Angelika och Ida i vart gemensamma hem. Vi blir knappa ihop och kan oftast inte halla tyst langre an en sekund, darav blir det en massa skitsnack, som vi (inte sa manga andra) tycker ar valdigt roligt.

…tråkigaste: Alla flygresor mellan London - Sverige. Finns det nagot tristare an att sitta stilla, inte ha nagon att prata med, inte ha nagot att titta pa forutom alla andra svettiga manniskor?

…underligaste upplevelse: Nar jag hade en hollywood kandis rakt framfor nasan pa mitt mote som jag ar sekreterare for.

…bästa nyhet: Antagningsbeskedet, igen.

…godaste maträtt: 1. Oj har blev det suddigt. Jag hade en otrolig upplevelse nar jag at en beefburger pa Snooty Fox och utbrast 'WOOOW, this is the reason why I eat meat!'. Upplevelsen smittade till och med av sig pa Angelika (vegetarian) som var tvungen att smaka. Hon hade innan dess inte atit kott pa over 10 ar.

…mest minnesvärda resa: Solsemester i Kungsor juli 2008. For forsta gangen pa manga ar lyckades jag faktiskt uppskatta stallet. WOW.

…bästa bok:
'He is just not that into you' asflabbade jag mig genom.

…bästa film: Ser nastan aldrig pa film och om jag gor det sa ar det sallan jag tycker nagot ar minnesvart. Men det basta jag har sett och kommer ihag ar...Bond var ratt roligt?

…bästa tv-program/serie: Oj lika trakigt svar har. Jag tittar aldrig pa TV och foljer ingenting, men jag sag en film pa datorn via SVT som hette, ja just det kommer jag inte ihag. Men det handlade om kvinnomisshandel och annat vidrigt. Typiskt mig, bara morker som fastnar.

…musikaliska upptäckt: Movits!

…bästa konsertupplevelse: Var och sag Jose Gonzalez tva ganger, den forsta gangen i Union Chapel vid Highbury Corner var absolut den basta.

…flitigast använda plagg: Ehhm mina loparbyxor som jag aven anvander till mys-hemma-klader?

…värsta modemiss: Det skulle inte jag ha koll pa

…mest överskattade trend: Dessa single-speed cyklar i extrema farger som alla verkar ha i ostra London. Jag har sjalv inte fattat vad det ar som ar sa bra med dem.

…mest underskattade trend: Nej I HAVE NO CLUE

…mest pinsamma ögonblick: Nar jag tappade bort nykeln till jobbet for andra gangen.

…bästa sajt: Jag ar fortfarande extremt hooked pa facebook. Annars tycker jag att www.mapmyrun.co.uk ar valdigt kul.

…guilty pleasure: Killar med cyklar. Inte killen forsej, och inte cykeln forsej. Det ar kombinationen som gor att jag hoppar till.

…sämsta köp: Min skrivare som ar ganska kass

…bästa köp: Denna klanning

…härligaste utekväll:
Det har varit sa manga, jag kan inte valja! Alla kvallar med EJ da vi har dansat till in pa morgonen och sedan akt och atit frukost i Soho...

…finaste bild: Den som jag kopte i en liten by i Wales och som nu hanger ovanfor min sang. Den forestaller en supertuff tjej.

…biggest mistake:
Att inte ta tillbaka nycklarna fran min kompis i tid, da hennes pojkvan fick en psykos och tog nycklarna och brot sig in i min lagenhet och skramde livet ur mig.

…biggest regret: Ah livet ar inte tillfor att ha en massa anger.

…vackraste sms:
'Hey maw maw, you rock. You're awesome. Feel low? This too shall pass. I'm so proud of you'. Jesus vad skulle jag gora utan mina hjartevanner?

…mest inspirerande: EJ, Elliot, Nina, mina larare...


Snott av Hip Hip Hackney

2 comments:

Anonymous said...

Får man vara väldigt nyfiken o fråga vad nykterheten kommer sig?

SW said...

Ems, självklart får du fråga det. brukade dricka mycket och ta mycket droger, mådde extremt dåligt av det och insåg efter många om och men att jag hade blivit beroende. Jag är en tillfrisknad alkoholist och drogmissbrukare så att säga, och blev hjälpt genom anonyma alkoholister och anonyma narkomaner.