Thursday 22 January 2009

Två små varma ulltussar


Jag har precis krypit ner under täcket med laptopen på magen och Astrid som ligger på mitt bröst och kurrar. Mina katter älskar verkligen att gosa, speciellt Astrid som sover på min andra huvudkudde bredvid mig i min kingsize-säng, varenda natt. Elsa sover gärna nere vid fötterna, annars tycker hon om att kura ihop sig bredvid elementet. Världens bekvämaste katter har jag, Elsa kallar vi 'Bebisen' och Astrid 'Primadonnan', Elsa är nämligen så liten och ullig, Astrid är ullig dock inte så liten, och så otroligt divig av sig, lägger alltid beslag på våra nyaste design-kuddar etc.

Hur som haver. Dagen har jag spenderat på skolan, 10 timmar lektioner och seminarer i rad och fick som vanligt bara en 20 minuters lunchrast. Men jag trivs, idag insåg jag hur mycket jag har lärt mig sedan starten och hur mycket jag har växt in i min framtida yrkesroll. Det kommer nog att gå bra det här!

Nej, sovdags.

(Jag har en ansiktmask på fotot, och det är Elsa som ligger och gosar i mitt knä)

1 comment:

Anonymous said...

Halloj!

Tittade in på din blogg efter ett tips på londonsvenskar och har läst igenom rätt långt bak i tiden... Vad jag egentligen ville säga är att jag har också en katt som heter Elsa. (Klubben för onödigt vetande.)

Trevlig blogg!