Thursday 22 January 2009

Ane Brun @ Union Chapel

OH MY GOD, jag har köpt biljetter till Ane Bruns spelning på Union Chapel här i Islington den 26e februari! Jag älskar den kvinnan, och har så länge undrat när hon hade tänkt att besöka London med sin vackra musik.
Jag lyssnade på Ane Brun dag ut och dag in sensommaren och hösten 2007, då jag försökte vänja mig vid det nyktra livet. Så hennes musik lockar fram en massa minnen, känslor, dofter och tankar. Ljusa och rena minnen framförallt, men också ensamhet och frustration. Jag gjorde nämligen inte så mycket mer än att jobba, gå på möten (ett minst varje dag) och sitta i olika cafeer och med andra människor från AA/NA.
Skönt att livet inte längre ser ut så, även om det var det jag behövde och klarade av vid den tidpunkten.
Hur som haver...ANE BRUN! SWEET.

No comments: