Monday 13 April 2009

36.7 km senare

Jag har haft världens bästa påskhelg och den fick ett otroligt härligt slut denna dag med cyckling i Richmond Park. Jag har trampat 36.7 km sammanlagt, underbart!

Dagen började med att jag mötte upp EJ för frukost på ett franskt cafe vid South Bank. Organic gröt med banan...mmmm...och croissanger med kaffe. Lush lush lush! Efter att ha strosat runt en liten stund fick vi en ide´ att ta ett tåg någonstans där vi kunde uppleva lite 'country side' och traskade iväg till Waterloo Station. Tog med våra cyklar på tåget till Barnes och cyklade från Barnes till Richmond Park. Jag hade faktiskt aldrig varit i Richmond Park förut, även efter 7 år i London har jag ännu inte lyckats uppleva allt i denna underbara stad. Men gud vilken park, snacka om att det kändes nästan som att man var ute på landet. Jag var i paradiset, på min cykel, omringad av vacker doftande natur, rådjur (!) och väldigt många manliga cyklister i taighta kläder. Haha.
Vi cyklade runt parken, provade hur fort det kunde gå i alla nerförsbackar...
EFtermiddagen avnjöts med lunch, och afternoon cream tea i solen vid Themsen i Richmond.
Såklart tog vi inte tåget tillbaka till stan utan cyklade tillbaka - nu har jag spaghettiarmar! (nej inte ben!)

Åh gud jag måste lite snabbt berätta om gårdagen också, jag o min ulitmate cycling buddy, och bästis, tog bilen ner till en liten kuststad i Kent, Whitstable, cyklarna kom med såklart men vi låg mestadels på stranden..så härligt. På kvällen gick vi ut på galej i östra London och dansade, very nice, very nice.

Jag och EJ i Whitstable


Nu är jag trött. Godnatt!

2 comments:

Amanda said...

Whistable ar underbart mysigt! Vi var dar for ett par ar sedan under deras ostron festival och aker nog tillbaka igen i sommar.

SW said...

Amanda, ja visst är det. Verkligen jättefint. Jag ska absolut tillbaka dit i sommar.