Monday 27 April 2009

En helknäpp ide

Igår under flygresan hade jag ju som sagt sällskap av AK. Jag fick under resan höra om hennes erfarenhet av att springa Berlin Marathon. Hon berättade hur ont det hade gjort runt 30-36 km, hur hon hade gråtit, hur hennes kropp hade varit i shock efteråt. Det där med att springa en Marathon lät ganska smärtsamt helt enkelt.
Men jag letar ständigt efter nya utmaningar, speciellt sedan jag fick upp mitt intresse för sport...så i morse sickade jag in en ansökan till balloten för att springa London Marathon 2010.
Det är ju en helt galen grej. Vem som helst fattar väl att springa 41km gör ont.
Men om jag kommer med så ska jag klara det. Ingenting är omöjligt, jag har en kropp som klarar det mesta bara jag är föreberedd. Gäller nog att börja träna väldigt snart, jag ska följa Runners Magazine träningsguide.

Jag är även lite sugen på London Triathlon som hålls i Augusti, men simning är inte något jag gör med fart, så vi får se.

7 comments:

Anonymous said...

oh, kul : jag har ocksa fatt for mig att springa maran nasta ar... ar vi dumma i huvet'?

Zaba said...

Ska anmäla mig igen för London maran och är redan anmäld till Berlin i September...dumdrsitig anyone?

Zaba said...

Ah glömde ju säga, jo smärtan efter 35 km är obeskrivlig...men redan glömd i mitt fall tydligen ;)

Stina i London said...

Zaba; grodor har inte sa langt minne!

Jag har nu signat upp mig till London Marathon Ballot 2010 och vi far se om jag kommer med. Gor jag inte det sa kan jag nog tanka mig att springa for charity.

Hur det an ar sa har jag signat upp mig for 4 andra races under varen och hosten, de flesta ar charities.

Haller tummarna for dig nu och hoppas att du bestammer dig for att kora triathlon med!!

Kraaaaaaaaaaaam

Stina i London said...

Ascha, skulle vara sommaren och hosten!

Matilda said...

Jag funderar på att springa londonmaraton om 2 år, har också blivit helt inspirerad av alla maratonlöpare.. ;)

SW said...

Missromarker, ja jag tror det, såna idioter vi är :)

Zaba, oj vad kul! Tycker du var jätteduktig som sprang i år. Själv har jag börjat bli lite rädd, jag menar, tänk om man får en plats?

Stina, hoppas du får en plats. Jag är faktiskt riktigt sugen på att köra triathlon, har alltid tyckt att det ser så häftigt ut, men vet inte riktigt hur jag ska träna till det - jag ska tänka på det och försöka ta reda på hur vältränad man bör vara. Simning är nämligen inte min favoritgrej, tröttnar så lätt.