Saturday 25 April 2009

Glass, fotboll och grillning

Hej allihopa!
Här i Sverige är det lugnt. Jag har spelat fotboll med mina systers barn, ätit glass, grillat, varit ute och sprungit och tagit långa promenader längs mälaren.
Allting är så annorlunda här, allt är så stilla, alla verkar vara ganska tillfreds med stillheten.
Igår träffade jag min kompis Cissi och hennes dotter Lea. Under promenaden kom det fram att hon läst min blogg från årskiftet, oj så förvånad jag blev, men gud så roligt! Jag tycker bara det är kul när människor läser min blogg, men desto roligare när de ger sig till känna. Jag ser ju i statistiken att det är några från Köping och Kungsör som är här inne titt som tätt, men jag har inte den blekaste aning om vilka ni är...som sagt, var inte blyga, jag tycker bara att det är roligt.

Det var i alla fall jätteroligt att träffa Cissi, hon måste vara världens coolaste mamma - inte alls sådär 'puttinutt-hysterisk' som jag tycker att många blir när de får barn.

Annars har jag inte gjort så mycket, jag har tagit långa promenader längs Mälaren med mamma. Vi har grillat tre kvällar i rad, jättegott, men min mage verkar tycka det är lite jobbigt - jag äter inte kött sådär jätteofta, speciellt inte stora köttbitar, och definitivt inte tre dagar i rad!

Idag kom storasyster Johanna hit med sina barn, vi har ätit glass, plockat vitsippor och spelat fotboll. I morgon bär det tillbaka till UK igen...ush och fy, nu börjar min monsterperiod på universitetet med en massa essays, logs och projects som ska in. Men jag har redan börjat planera för nya projekt att bli involverad i under sommaren...tänk självkänsla, självrespekt, ungdomar och förebyggande arbete så får ni en liten bild av det jag hade tänkt att göra.

5 comments:

Camilla I said...

Jag är den skyldige från Köping. Men du visste redan att jag läste ;-)

SW said...

Camilla - ja det visste jag, och jag tycker det är jättekul att du läser här inne - hoppas allt är bra med dig! Kram

Cissi said...

Tack för orden fia, det värmer :) Antar att du åkt tillbaka till london nu, hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång vi ses! kram

Tiina said...

Jag kommer också från Köping, tycker du skriver om intressanta och vettiga saker :) Dessutom ska jag flytta till London i höst och jobba som au pair så det är alltid roligt att läsa London - bloggar ;)

SW said...

Tiina, aha vad roligt! Lycka till med aupair-livet, maila om du har några frågor.