Friday 10 April 2009

Vadå, sova?

Oj vilken kul kväll det blev igår! Efter en långfika och lunch med Tyra på Scandinavian Kitchen mötte jag upp Ida, Angelika och EJ i Farringdon för afterwork-drinks. Farringdon och Clerkenwell är ett jättemysigt område mellan Holborn och Islington/shoreditch. Perfekt för after work häng!
Efter det tog jag och EJ hennes lilla bil (med min cykel i bakluckan) ner till Crystal Palace för middag på ett italienskt ställe, plus andra nödvändigheter. Klockan var närmare midnatt när vi insåg att vi ville åka iväg och dansa någonstans, så vi styrde vår kos mot Brixton och Clapham där vi var på tre olika ställen. Det sista (The white rooms) vi var på spelade bra musik men självklart så var alla människor där inne fulla, höga och allmänt jobbiga. Men vi hade askul i alla fall! Så vi dansande på till kl 4, körde hem till EJ och drack te, dansade lite till och fnittrade en massa. Vi gick och la oss vid 6 tiden. Knappt fyra timmar sömn fick jag, efter kl 10 på morgonen hoppade jag upp på min cykel igen och cyklade hem.
Idag har vi haft påsklunch här hemma med getost/spinatquiche, lax, ägghalvor med räkor, sallad och kladdkaka till efterätt.
Nu är jag ganska trött. Ska försöka sova lite, har en middag att gå på i Soho i kvälll kl 20.30. Hmm, bäst att försöka finna lite energi!

Laters!


Jag på Scandinavian Kitchen efter god kladdkaka



De bästa tjejerna i världen, det vankas galej!



Ida o Angelika på en bar i Farringdon



EJ, med en gloria?



Kl 5 på morgonen och EJ bestämmer sig för att åka skateboard

No comments: