Tuesday 28 April 2009

Nu börjar jag bli trött på det här....

Jag är fortfarande sjuk! Det gör ont, jag fryser, svettas och har ingen energi till någonting. Dessutom gör det ont i ryggen nu efter att ha legat ner i ett dygn.
Det värsta med hög feber är när man feber yrar. Tankarna snurrar runt i huvudet och nothing make sense.
I natt yrade jag i flera timmar och trodde på allvar att jag var en kille som var tvungen att ha på sig kostym, och jag kunde inte sluta svettas. Skumt.
Brr, nu fryser jag!

5 comments:

Stina i London said...

Uscha! Jag hoppas du kanner dig battre snart. Jag vet inte om du har gjort det, men om inte sa kan det vara en bra ide att ta en ipren/ alvedon.

Jag tycker ipren ar bast eftersom det hjalper mot muskel och ledvark med, men det ar ju en smaksak.

Nar man ar sjuk sa jobbar kroppen bast mellan 38 och 39 grader, men har man hogre an det sa att man yrar sa ar febernedsattande en bra ide.

Krya pa dig!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

SW said...

Ja jag har ingen ipren hemma, vad är the equivalent här i England? Alvedon har jag kört på och det hjälper lite i alla fall.
Kram!

Anna said...

Krya på dig, stackare :( Ta en Nurofen eller två!

Stina i London said...

Sjalva substansen kallar man for Ibuprofen och det kan man t.ex. hitta i Neurofen.

Den basta tycker jag ar Boots eller Sainsburys egna Ibuprofen och det ar det man fragar efter i kassan.

200mg finns att kopa pa hyllan och 400mg bakom disken.

Kram

SW said...

Anna, tack gumman! Kram

Stina, aha, jag är astmatiker och ibuprofen är därför inte så bra för mig eftersom det kan framkalla attacker. Inte för att det någonsin har hänt mig, men det är inte värt att ta risken.
Får fortsätta med paracetamol helt enkelt. Tack för tipset ändå! Kraam