Sunday 5 April 2009

en nödvändighet

Jag stannade hemma igår. Kan man tänka sig, jag har inte varit hemma på en lördagskväll på flera månader tror jag, men det var faktiskt skönt. Jag sov mest, gjorde inte ett dugg. Eftersom jag sällan annars vilar så kan det vara bra med en maraton-sömn en gång i månaden.
Nu på förmiddagen har jag varit på Sainburys och handlat mat. Efter att inte ha gjort någon slags ordentlig shopping sedan i julas (nej jag skojar inte) så var det mins sagt nödvändigt. Det blir så knasigt annars om man lever mitt hektiska liv, man kommer hem efter jobbet sent och har ingen mat hemma, ingen energi att handla något, och så blir det att man äter gröt till middag. Inte särskilt nyttigt! Men nu ska det bli andra bullar.
Solen skiner, det är varmt ute och jag ska försöka locka iväg Angelika på en cykeltur.
Hej så länge
S x

1 comment:

Camilla said...

Man ska fånga dagen, dock är jag inte duktig på att göra de varje dag. Måste läras upp. Något jag måste jobba på! Men livet går upp och ner. Svårigheter måste finnas för att de ska bli bra. och allting känns great! Härliga cykel-bilder ...

Tack för dina ord