Thursday 23 April 2009

Det hänger på håret

Jag var och klippte mig idag. I Sverige, i Kungsör. Kan man tänka sig! Men det är så billigt jämfört med London så jag ville passa på. Dessutom gick jag till en gammal skolkompis som öppnat egen salong, jätteduktig är hon och det var väldigt kul att få sig en ordentlig 'update'...ni som kommer från småstäder vet säkert vad jag menar...
Jag blev jättenöjd, fick behålla ganska mycket på längden, men fick samtidigt en hel del volym! Jessica hade i något som jag aldrig hade hört talas om, nämligen volympulver och det är nämligen suveränt. En massa volym som håller fint och länge, men det är torrt så det ser inte alls sådär stylat ut som det gör om man har spray/mousse i.

Nu måste jag bara fixa färgen också. Hade inte tid idag så det kanske jag får göra när jag kommer tillbaka till London.

Jag har haft en liten kamp med mitt hår i några år nu. Det började med att jag klippte av mitt hår en gång när jag var berusad, ush, det var precis då när alkholen hade slutat fungera. Inte så att jag inte blev full, för det blev jag, men inte glad. Letade efter mer drama, kände mig ful och fet och tänkte att om jag klipper mig själv så blir nog allt så mycket bättre. Guess what, it DID not work!
Men det var ju inte slut där. Jag fortsatte att angripa mitt stackars hår varje gång jag kände att jag behöve förändra mitt mående. Så jag började färga mitt hår. Jag gick från att ha haft en ganska normal frisyr till att ha en konstig självklippt frilla i konstiga färger. Den värsta färgen var nog den kyckliggula som jag fick efter att ha försökt få tillbaka min blonda färg efter att ha varit en rödtott i några veckor. I detta försök var en hel del blekmedel inblandat på en salong på Bethnal Green Road, det var spontant, dyrt och väldigt väldigt GULT. Hyperfult.
Detta var nästan två år sedan nu, och jag kämpar fortfarande. Nu har jag en okej frisyr i alla fall, det är bara min naturliga askblonda färg som saknas.
Det får vi fixa i London!

Godnatt, S x.

2 comments:

Anna said...

Åh, jag har hört talas om detta volympulver som ska vara så himla bra, det var roligt att höra om det från en tillförlitlig källa också :-) Tydligen har Tigi ett, jag ska spana på eBay!

SW said...

Anna, ja, jag tycker det är jättebra - det hon använde var Schwarzkopf, skulle jättegärna köpa med mig hem men kom på att eftersom jag bara har handbagage så´kommer det nog inte att gå.
Kram!