Sunday 19 April 2009

En förändrad smak


När jag tänker på mitt liv så finns där 'före och efter'. Tiden före Juli 2007 och tiden efter Juli 2007.
Jag tror att de flesta utav er som läser här inne vet att jag är en nykter alkoholist och 'addict', har inte rört en endaste droppe, piller, pulver eller någon annan sinnesförändrande substans sedan den 29e Juli 2007.
Sedan jag nyktrade till har jag också arbetat mig genom ett 12-stegsprogram och det har förändrat mitt liv totalt. Det är ett program som jag lever mitt liv genom, jag följer vissa principer som gör att jag klarar av att leva ett nyktert liv med plats för ständig personlig utveckling.

It's good shit.

Hur som haver, jag börjar ibland fnittra för mig själv för jag märker att jag har blivit en ganska annorlunda människa med en väldigt annorlunda syn på livet.
En sak som verkligen har förändrats är min smak. Vet ni om att jag knappt aldrig hade gått i högklackat förens jag var 3-4 månader nykter? Jag tyckte inte om att synas förut, med högklackat syns man, man hörs, man tar utrymme...nej jag hade på höjden på mig ett par ballerina! Med jeans och någon top. Sällan kjol eller klänning eftersom jag tyckte att jag hade feta knän? Ehhh...
Nu använder jag alltid skor med klack, jag älskar att klä upp mig och ta hand om mig själv. Det är en ära att ha möjlighet till att känna sig stolt över den man är, och det syns!

En annan förändring är att jag känner mig väldigt attraherad till människor som ser ut att leva ett hälsosamt liv. Förut fick männen gärna inte göra mycket mer än att dricka öl och ta droger för att få en guldstjärna av mig, nu rynkar jag bara på näsan åt sådana typer och tappar hakan när jag ser cyklister och...roddare. Oh my God jag och EJ hade lunch igår vid en roddarklubb uppe i Lea Valleys. Hot stuff!

Sjävklart är detta bara ytligheter men visst är det lusigt att ett beroende kan ha så stort inflytande på allt i en människas liv? Till och med till vad man väljer att ha på sig för skor?

3 comments:

Anonymous said...

Oj, nej hag visste inte om det - har kanske inte läst tillräckligt länge.
Imponerande! BRa jobbat, det är alltid så fantastiskt att läsa om människor som själva bestämmer över sina liv - det kan du vara stolt över för alltid!

Och jag förstår nog det där med förändrad smak, jag tror nog att det kommer naturligt. Det heter ju något särskilt, den där teorin om att man attraheras av det som bät "rättfärdigar" det liv amn lever eller vill leva.
hmm.
intressant!
kram

Stina i London said...

Ett intressant resonemang som nar man tanker efter ar helt naturligt.

SW said...

Missromaker och Stina, visst är det ganska logiskt men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite lustigt! Kram